بکارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی در اکتشافات معادن

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد:سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان این‌که در استان کرمان صنایع کوچک و متوسط با دانشگاه‌ها به خوبی ارتباط برقرار کرده‌اند،گفت:«در تمام دنیا صنایع بزرگ تحول ایجاد کرده‌اند،اما اکنون می‌بینیم که صنایع کوچک و متوسط باعث توسعۀ صنایع شده‌اند». امیر حسن‌زاده همچنین با بیان این‌که صنایع بالادستی در حوزۀ […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد:سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان این‌که در استان کرمان صنایع کوچک و متوسط با دانشگاه‌ها به خوبی ارتباط برقرار کرده‌اند،گفت:«در تمام دنیا صنایع بزرگ تحول ایجاد کرده‌اند،اما اکنون می‌بینیم که صنایع کوچک و متوسط باعث توسعۀ صنایع شده‌اند».

امیر حسن‌زاده همچنین با بیان اینکه صنایع بالادستی در حوزۀ معدن کار نکرده‌اند،یادآور شد:«از دانشگاه آزاد انتظار داریم چنین مسئله‌ای را رفع کند. پیش‌بینی می‌کنیم در آیندۀ نزدیک با مشکل کمبود سنگ مواجه شویم. این به آن معناست که هنوز اکتشاف را مدنظر نداریم نه اینکه سنگ کم داشته باشیم».

حسن‌زاده با اشاره به ضرورت بکارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی در اکتشافات معادن،ادامه داد:«اکتشاف یک عملیات علمی و تخصصی است. کرمان یک استان با ظرفیت معدنی است،ولی اکتشافات در آن انجام نمی‌شود که دانشگاه آزاد می‌تواند به این موضوع ورود کند».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،وی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه و رویداد تخصصی عصر امید سیرجان،بیان کرد:«یکی از چالش‌های مهم در کشور،ارتباط صنعت و دانشگاه است که این موضوع تا حد زیادی در استان کرمان رفع شده است».

حسن‌زاده ادامه داد:«تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه را می‌توانیم در برگزاری‌ نمایشگاه عصر امید ببینیم که این حرکتی رو به جلو است».

وی با تأکید بر اینکه در حوزۀ کارخانه‌داری و کارخانه‌سازی گام برداشته‌ایم،گفت:«این نشان می‌دهد هنوز آن‌طور که باید صنعتی نشده‌ایم و باید به سمت تأمین نیاز‌های دانش‌بنیان،فناورانه و آی‌تی برویم».

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان این‌که ذخایر شمالی استان کرمان ۸ میلیون تن و در جنوب استان ۳۲۸ میلیون تن است،تاکید کرد:«باید به سمت اکتشاف عناصر جدید برویم».

وی گفت:«۸۰ نوع کانی و عنصر داریم،اما اکتشاف نداریم. علاوه بر اینها،کمبود دانشجو و رشته‌های مرتبط با اکتشافات را داریم که باید به این‌ مسئله رسیدگی کرد». /پ




بکارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی در اکتشافات معادن

منبع:خبر کرمان
?

بکارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی در اکتشافات معادن

:اخبار استان کرمان – اقتصادی