بودجه کرمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر پاسخگوی نیازهای موجود نیست

کرمان – فت فتو – دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه بودجه های این استان در حوزه مواد مخدر پاسخگوی نیازهای موجود نیست، گفت: بودجه کرمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید در سطح کشور دیده شود تا بتوان پاسخگوی نیازهای مبارزه ای این استان با پدیده […]

کرمان – فت فتو – دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه بودجه های این استان در حوزه مواد مخدر پاسخگوی نیازهای موجود نیست، گفت: بودجه کرمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید در سطح کشور دیده شود تا بتوان پاسخگوی نیازهای مبارزه ای این استان با پدیده مواد مخدر بود.

به گزارش فت فتو، محمدرضا انارکی محمدی شامگاه شنبه در نشست بررسی رفع موانع و مشکلات راه اندازی اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان کرمان افزود: اردوگاه حرفه آموزی (کبوترخان) کرمان در سال ۷۹ و در راستای اجرای ماده ۷۹ قانون مبارزه با مواد مخدر احداث شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه این اردوگاه هنوز به دلایلی تکمیل نشده است و امید می رود بر مبنای بازدیدها و پیگیری های جدید شاهد راه اندازی آن باشیم.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که بخشی از ابینه و زیرساخت های اردوگاه حرفه آموزی مددجویان زندان ها در کبوترخان در حال از بین رفتن است، گفت: تمامی این زیرساخت ها از محل بیت المال تهیه شده و انتظار می رود که زمینه های راه اندازی آن فراهم شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان تاکید کرد: متاسفانه نام کرمان به مواد مخدر گره خورده اما آمارها نشان می دهد کرمان در شیوع مصرف مواد مخدر رتبه اول را ندارد اما این سبقه تاریخی ضررهای زیادی به این استان وارد می کند.

انارکی محمدی با تاکید بر این مطلب که نام کرمان باید بر مبنای داشته های تاریخی و فرهنگی این استان و در شان آن در سطح کشور معرفی شود، تصریح کرد: استفاده از زیرساخت های فرهنگی و اقتصادی موجود در کرمان برای توسعه این استان می تواند نگاه در خور شان را به آن بازگرداند.

وی یادآور شد: کشور ما در مجاورت افغانستان به عنوان کانون مواد مخدر سنتی قرار دارد و استان کرمان نیز در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار گرفته است و به همین دلیل آسیب های زیادی از  این حوزه به کرمان وارد می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان به موضوع معتادان متجاهر نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا باید توجه داشت که بخش زیادی از معتادان متجاهر از ناقلان کم علامت هستند و مرکزی برای جمع آوری و نگهداری آنها پیش بینی شده است.

انارکی محمدی با اشاره به اینکه مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی مشکلات بسیار زیادی را برای خانواده ها ی خود ایجاد می کنند، تاکید کرد: بر اساس قانون می توان سه تا ۶ ماه معتادان متجاهر را در اردوگاه های ماده ۱۶ نگهداری کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته زمینه قانونی برای نگهداری این افراد تا یک سال فراهم شد و انتظار می رود بخشی از سوله های موجود در اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان برای حرفه آموزی و بازتوانی این افراد استفاده شود.

وی ادامه داد: با ایجاد اشتغال برای معتادن بهبود یافته خانواده های این افراد و جامعه با مشکلات کمتری روبرو خواهند بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: باید در این استان به موضوع پیشگیری از اعتیاد و مصون سازی توجه ویژه ای صورت گیرد و در این رابطه نیاز است تمام ادارات و شرکت های بزرگ بر مبنای مسئولیت اجتماعی خود به نحوی اقدام کنند که کارهای اساسی در این استان صورت گیرد.




بودجه کرمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر پاسخگوی نیازهای موجود نیست

منبع:ایرنـا
? بودجه کرمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر پاسخگوی نیازهای موجود نیست