بودجه مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی در بخش آموزش هزینه شود

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق بازرگانی دفتر شرق استان کرمان با بیان این‌که بیش از ۳۰ سال است که با آفت زنجره خرما دست به گریبان هستیم به طوری که اکنون به یک آفت بومی تبدیل شده است،گفت:«آیا مبارزۀ دولتی با این آفات تاکنون جواب داده است؟». حامد بدرآبادی در قرارگاه زیستی شهرستان‌های شرقی […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق بازرگانی دفتر شرق استان کرمان با بیان این‌که بیش از ۳۰ سال است که با آفت زنجره خرما دست به گریبان هستیم به طوری که اکنون به یک آفت بومی تبدیل شده است،گفت:«آیا مبارزۀ دولتی با این آفات تاکنون جواب داده است؟».

حامد بدرآبادی در قرارگاه زیستی شهرستان‌های شرقی استان کرمان با محوریت مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما افزود:«با اختصاص دادن اعتبار و در اختیار قرار دادن خودرو،باز هم توانایی حتی کنترل آفت سوسک سرخرطومی را نداریم،چه برسد به امحا و نابودی آن که اینگونه امکان‌پذیر نیست».

وی ادامه داد:«اگر می‌خواهیم حمایت و کار مثبتی انجام شود بودجه مبارزه با آفات را در بحث آموزش و اطلاع‌رسانی هزینه کنیم زیرا در بلندمدت این موضوع از سمت جهاد کشاورزی رها می‌شود و شاهد طغیان آفت خواهیم بود».

وی اضافه کرد:«جهاد کشاورزی راهکار مبارزه با آفت را به عهدۀ کشاورز بگذارد و کشاورز باید به این آگاهی برسد که خودش پیگیر مبارزه با آفت شود».

بدرآبادی با گلایه از این موضوع که حتی یک کشاورز هم در این جلسه حضور ندارد گفت:«ما نباید برای کشاورز تصمیم بگیریم،۹۰ درصد کشاورزان سوسک سرخرطومی حنایی را با آفت چوب‌خوار اشتباه می‌گیرند و کشاورز اصلا آگاه نیست زیرا برای آگاهسازی کشاورز کاری انجام نشده است».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،رئیس اتاق بازرگانی دفتر شرق استان کرمان اظهار کرد:«درخصوص پایش آفات به‌صورت حاد موافق هستم و باید توسط دولت انجام شود اما این روش در میانمدت و بلندمدت پاسخگو نیست».

وی توضیح داد:«آگاهسازی کشاورزان از اهمیت زیادی برخوردار است،اتاق بازرگانی و انجمن خرما یک موشن گرافیک خوب هم تهیه کرد اما زمانی که کشاورز حتی تلفن همراه مجهز ندارد این اقدامات هیچ فایده‌ای ندارد».

بدرآبادی بیان کرد:«مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی تنها کار جهاد کشاورزی نیست بلکه باید کلینیک‌ها و بخش خصوصی نیز در زمینۀ مبارزه با این آفت خطرناک ورود کنند». /پ




بودجه مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی در بخش آموزش هزینه شود

منبع:خبر کرمان
?

بودجه مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی در بخش آموزش هزینه شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی