بهره‌برداری از بزرگترین گلخانه مدرن تولید نهال مرکبات کشور در جیرفت

بزرگترین گلخانه مدرن تولید نهال مرکبات کشور در کشت و صنعت جیرفت به بهره‌برداری رسید. به گزارش فت فتو از جیرفت،  ظهر امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس تعاون روستایی کشور، استاندار کرمان و نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بزرگترین گلخانه مدرن تولید نهال استاندارد مرکبات کشور  در […]


بزرگترین گلخانه مدرن تولید نهال مرکبات کشور در کشت و صنعت جیرفت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فت فتو از جیرفت،  ظهر امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس تعاون روستایی کشور، استاندار کرمان و نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بزرگترین گلخانه مدرن تولید نهال استاندارد مرکبات کشور  در کشت و صنعت جیرفت به بهره‌برداری رسید.

ذبیح‌الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در این آیین با اشاره به اینکه این طرح با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، مساحت  باغ‌های کشت و صنعت جیرفت را ۱۱ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این گلخانه مدرن ظرفیت تولید ۷۰ هزار نهال استاندارد در سال را دارد.

وی از اشتغالزایی ۱۷ نفر در بزرگترین گلخانه مدرن کشور خبر داد و افزود: در این گلخانه نهال‌های استاندارد مرکبات تولید می‌شود.

گاوداری ۱۰۰۰ راسی در جیرفت به بهره‌برداری رسید

با حضور رئیس سازمان تعاون روستایی کشور، استاندار کرمان و جمعی از مدیران کل جنوب کرمان و جمعی از مسؤولان محلی، گاوداری یک‌هزار راسی گوشتی تاج‌آباد در جیرفت به بهره‌برداری رسید.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی در خصوص این گاوداری اظهار داشت: اعتبار راه‌اندازی این طرح ۲۰ میلیارد تومان بوده که ۱۰ میلیارد آورده بخش خصوصی و ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بوده است.

وی ادامه داد: این طرح جزو طرح‌های جهش تولید بوده که از تسهیلات ویژه این بخش استفاده کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: طرح واحد پرواربندی ۱۰۰۰ راسی گوساله شهرستان جیرفت برای ۱۲ نفر اشتغالزایی کرده و سالانه ۳۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کند.

وی بر صنعتی شدن گاوداری‌های جنوب تاکید کرد و تعداد گاوداری‌های منطقه جنوب را ۵۰۰ عدد برشمرد و  از حمایت از طرح‌های گاوداری صنعتی خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲‌واحد مرغداری در هفته دولت خبر داد.

انتهای پیام/۸۰۰۳۲/ب





بهره‌برداری از بزرگترین گلخانه مدرن تولید نهال مرکبات کشور در جیرفت

منبع:فــارس
? بهره‌برداری از بزرگترین گلخانه مدرن تولید نهال مرکبات کشور در جیرفت