بهره‌برداری از یک طرح صنعتی در رفسنجان با اشتغال ۱۰۰ نفر

نذیر کرمان/کرمان در ششمین روز از دهه مبارک فجر، طرح صنعتی بازیافت مس با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در رفسنجان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. فرماندار رفسنجان امروز ۱۷ بهمن‌ماه در مراسم افتتاح این طرح اظهار کرد: رفسنجان اشتغال کشاورزی را از سال‌ها پیش بر پایه تک محصولی پسته رونق داده و […]

نذیر کرمان/کرمان در ششمین روز از دهه مبارک فجر، طرح صنعتی بازیافت مس با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در رفسنجان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرماندار رفسنجان امروز ۱۷ بهمن‌ماه در مراسم افتتاح این طرح اظهار کرد: رفسنجان اشتغال کشاورزی را از سال‌ها پیش بر پایه تک محصولی پسته رونق داده و با توجه به مشکلاتی از جمله کمبود آب، تغییرات اقلیمی و … باید در کنار حفظ کشاورزی، به صنعت هم اهتمام ویژه داشت و خوشبختانه شهرستان از دو سال اخیر گام‌های موثری در اجرای طرح‌های صنعتی برداشته که مایه خرسندی است.

حسین رضایی افزود: بازیافت مس طرحی است که اشتغالزایی خوبی را رقم زده و چراغ ۱۰۰ خانه را با این اشتغال روشن کرده است.

وی بیان کرد: طرح توسعه‌ای صنعت بازیافت مس را حمایت خواهیم کرد تا اشتغال در این مجموعه افزایش یابد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان نیز گفت: در کنار حفظ کشاورزی شهرستان، از تمامی امکانات در راستای بهره‌وری از صنعت مس استفاده خواهیم کرد.

منصور درتاج با اشاره به طرح مورد بهره‌برداری، افزود: در راه‌اندازی مجموعه بازیافت مس ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که مس سرباره دارای ۲۰ تا ۲۵ درصد عیار مس از سرچشمه به اینجا انتقال می‌یابد و  تبدیل به بلیستر مس با عیار بالای ۹۹ درصد شده و برای فرآوری به مجتمع مس سرچشمه ارسال می‌شود.

سید محمد قرشی‌ مدیر عامل این واحد نیز اظهار کرد: از سال ۹۷ برای دریافت زمین مورد نیاز از اداره امور اراضی اقدام کردیم و سال ۱۴۰۰ زمین تامین شد و زیرساخت‌های آب، گاز، برق و غیره را هم‌فراهم کردیم.

وی افزود: خوشبختانه در این زمینه برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده و برای اجرای طرح توسعه‌ای در این واحد نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان داریم تا بتوانیم اشتغال را به ۲۰۰ نفر افزایش دهیم.

به گزارش نذیر کرمان، مجموعه بازیافت مس در کیلومتر ۱۷ جاده رفسنجان – یزد راه اندازی شده است.

انتهای پیام




بهره‌برداری از یک طرح صنعتی در رفسنجان با اشتغال ۱۰۰ نفر

منبع: ایـسنا
? بهره‌برداری از یک طرح صنعتی در رفسنجان با اشتغال ۱۰۰ نفر