بهره‌برداری از میدان توحید کرمان

در پنجمین جشنواره پروژه‌های شهری کرمان و به برکت میلاد امام رضا(ع) میدان توحید «ارگ» مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، شهردار کرمان در مراسم بهره‌برداری از میدان توحید با تبریک میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: امیدوارم این امام در خدمت‌رسانی ما خادمان مردم، به ما کمک کند. سعید شعرباف افزود: […]


در پنجمین جشنواره پروژه‌های شهری کرمان و به برکت میلاد امام رضا(ع) میدان توحید «ارگ» مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، شهردار کرمان در مراسم بهره‌برداری از میدان توحید با تبریک میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: امیدوارم این امام در خدمت‌رسانی ما خادمان مردم، به ما کمک کند.

سعید شعرباف افزود: میدان تاریخی ارگ، ویترین شهر کرمان است.این میدان حتی تاریخ مسابقات چوگان را در خود جای داده است.

 وی تصریح کرد: البته خیابان شهید تجلی، کاروانسراهای بازار، محله کم‌نظیر گلبازخان، بازار عزیز، بازار قلعه محمود، پهنه و بازار قلعه محمود ویترین شهر کرمان در برابر گردشگران است.

شعرباف خاطرنشان کرد: خیلی زودتر و خیلی پیش از این، باید به وضعیت این میدان و پهنه تاریخی رسیدگی می‌شد.

شهردار کرمان گفت: من از همه مردم و کسبه به دلیل تاخیری که در اجرای این پروژه رخ داد، رسماً و به عنوان شهردار کرمان عذرخواهی می‌کنم.

 وی خاطرنشان کرد: اگر پایه‌های این قرارداد و طراحی‌های اولیه درست اتفاق افتاده بودند و به‌درستی کار تا انتها دیده شده بود، کار حداقل شش ماه پیش، باید تمام می‌شد.

 شعرباف با بیان اینکه در یک برهه‌ای پیمانکار کار را رها کرد، اظهار داشت: بعد از آن، شهرداری کرمان مستقیما کار را به عهده گرفت. برخی اشکالات طراحی روی میدان اصلاح شد و مردم باید بدانند در قرارداد اولیه پیمانکار حتی آبنما هم در این میدان دیده نشده بود. در حالی که این میدان در طراحی اولیه خود نیاز به آب داشت و فضای سبز و نور متناسب بافت تاریخی هم مورد نیاز بود.

 وی ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از این موارد با کمک و همکاران خوب ما در شهرداری و مشاوران انجام شد.

شعرباف اظهار داشت: نورپردازی خوب در بازار، خیابان تجلی که پیاده‌راه شده است و این میدان، ویترین شهر کرمان در مقابل گردشگران را از آن وضعیت نامطلوب در آورده است.

 وی گفت: البته خیلی کار در این محدوده باقی مانده است و در ادامه کار، به سرعت محور گلبازخان و اتصال میدان توحید به این محور به کمک همکاران‌مان در میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

 شهردار کرمان افزود: محور گلبازخان هم محور مهمی است که تلاش می‌کنیم از این شکل فعلی در بیاید. همزمان اتفاقات خوبی هم در بازار و محور قلعه محمود در حال رخ دادن است و فضای مناسبی هم برای شهرداری منطقه پنج در این محدوده در حال آماده شدن است.

شعرباف ادامه داد: بازار قلعه با رویدادهایی که در آن برگزار می‌شود و کالبد مناسبی که دارد، می‌تواند دوباره یک بازار خوب را به شهر کرمان باز گرداند.

 شهردار کرمان گفت: اصرار داریم هرچه سریعتر وضعیت کارگاهی پروژه ساروج هم به اتمام برسد و این پروژه هم، در خدمت مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کارهای خوب دیگری هم با همت اعضای شورای شهر و حمایت آنها در بافت تاریخی در حال رخ دادن است، تصریح کرد: از حمایت و نظارت اعضای شورای شهر و زحمات شهردار منطقه پنج و کارگرانی که در اجرای این پروژه تلاش بسیار کردند، تشکر می‌کنم.

وی اظهار داشت: تلاش خوب خانم شاحیدری‌پور شهردار منطقه پنج و تیم فنی که اقدامات خوبی را در این بافت انجام می‌دهند، قابل تقدیر است.

 شهردار کرمان با اشاره به اینکه از الان به بعد نیاز به کمک مردم و نیروی انتظامی در این میدان داریم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی که شهرداری کرمان در خصوص میدان ارگ انجام داده صرفا این نبوده است که فضای سبز ساخته شود بلکه همزمان یک تیم برای حیات شبانه این میدان، فکر و برنامه‌ریزی کرده است.

 شعرباف گفت: میدان غذایی که در حال راه‌اندازی در این میدان است، برای پویایی و نشاط و حضور خانواده‌ها در این میدان است. چرا که هرچه مردم و خانواده‌ها بیشتر در این مکان حضور پیدا کنند، امنیت بیشتر و فضای زنده عمومی بهتری خواهد شد.

 وی ادامه داد: این میدان تاریخی، بهترین مکان برای برگزاری رویدادها و جشن‌ها خواهد شد و ما امیدواریم بتوانیم دیگر حلقه‌های اتصال این بافت تاریخی را به‌زودی اجرا کنیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در این مراسم با تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: ما در شورای اسلامی شهر و نیز همکاران‌مان در شهرداری کرمان، وقتی شور و شعف و استقبال شما شهروندان را می‌بینیم، مسؤولیت و انگیزه‌مان برای انجام کار، صد چندان می‌شود.

 عشرت کردستانی افزود: می‌خواهیم در محلات مختلف شهر، پروژه‌ اجرا شود و همه مردم مناطق متفاوت از آنها بهره‌ ببرند و خوشبختانه امروز در این راستا پنجمین جشنواره پروژه‌های شهری شهرداری کرمان برگزار می‌شود.

 کردستانی با اشاره به پروژه‌های متعددی که در پنجمین جشنواره شهرداری کرمان افتتاح شده یا به بهره‌برداری رسیدند، اظهار داشت: وقتی شور و نشاط خانواده‌ها را در پروژه‌هایی مانند بوستان‌ها می‌بینیم، اثرگذاری بیشتر پروژه‌های خرد در محلات مختلف برای ما نمایان می‌شود گرچه اگر بودجه باشد، اجرای پروژه‌های کلان را نیز وظیفه خود می‌دانیم.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمان تصریح کرد: از شهردار کرمان که همراه و همگام با شورا گام بر می‌دارد و عشق خدمت به مردم کرمان را دارد و در این راستا تلاش زیادی می‌کند نیز سپاسگزارم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز دقیقا بر همین مبنا که پروژه‌های خرد با کمترین هزینه و بیشترین فایده در محلات اجرا شوند، بسته شده است، گفت: سال گذشته برای اولین‌بار در تاریخ شورای شهر، ۹۶ درصد بودجه شهرداری کرمان محقق شد.

 وی ادامه داد: البته این میزان تحقق بودجه با درآمدزایی و نیز با کمترین میزان فروش زمین (کمتر از ۱۰ درصد) رقم خورد چرا که ما دوست داریم سرمایه‌های شهر باقی بمانند.

 کردستانی اظهار داشت: از همکاران خوب‌مان در شهرداری کرمان برای تلاش و زحماتی که برای اجرای این پروژه‌ها می‌کشند، تشکر می‌کنم.

 شهردار منطقه پنج شهر کرمان نیز در این مراسم، با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) گفت: از همراهی شهروندان و صبوری کسبه این منطقه که با شکیبایی، این مدت انجام این پروژه را تحمل کردند، تشکر می‌کنم

 مرضیه شاحیدری‌پور افزود: پروژه میدان توحید (ارگ) از دوره قبل آغاز و تحویل پیمانکار شد اما پیمانکار، نتوانست کار را تحویل دهد.

وی ادامه داد: بنابراین ادامه کار این پروژه در این دوره، از سال گذشته به دستور شهردار کرمان به شهرداری منطقه پنج واگذار شد.

 شاحیدری با تشکر از همراهی و حمایت اعضای شورای شهر و نیز معاون مالی و اقتصادی شهردار برای تامین تجهیزات و منابع، اظهار داشت: شهرداری منطقه پنج از اواخر سال گذشته این کار را به‌صورت جدی در دستور کار قرار داد و از آنجا که ۹۰ درصد کار عمرانی انجام شده بود، ما توانستیم کف‌سازی، سپتیک‌های اطراف میدان در قسمت شمال غربی و شرقی، روشنایی، مبلمان شهری، تاسیسات مکانیکی و برقی و سرویس بهداشتی را به کمک همکاران منطقه و نیز معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری انجام دهیم.

 شهردار منطقه پنج شهر کرمان تصریح کرد: خوشحالیم که این میدان به کارکردی که مناسب آن است و حیات اجتماعی را آنگونه که در شان این میدان تاریخی و شهر کرمان است، به آن برمی‌گرداند، بازسازی شد.

 وی با بیان اینکه برای تامین امنیت این میدان نیز به‌صورت خصوصی با نیروی انتظامی قرارداد بستیم، گفت: از نیروی محترم انتظامی نیز می‌خواهیم برای حضور بیشتر در این میدان با ما تعامل داشته باشند.

شاحیدری‌پور خاطرنشان کرد: طراحی این میدان با طراحی اولیه متفاوت است و در آن اصلاحاتی صورت گرفته و در آن میدان غذا راه‌‌اندازی شده است.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





بهره‌برداری از میدان توحید کرمان

منبع: فــارس
? بهره‌برداری از میدان توحید کرمان