به‌دنبال حذف یارانۀ کالاهای اساسی نیستیم

فت فتو ـ گروه اقتصاد:رئیس‌جمهور گفت:«دولت هرگز به دنبال حذف یارانۀ کالاهای اساسی نیست،بلکه تصمیم این است که محل پرداخت یارانۀ کالاهای اساسی جابه‌جا شده و به جای پرداخت یارانه به واردکننده و حلقۀ اول تامین و توزیع کالا،به حلقۀ آخر زنجیرۀ تامین و توزیع،یعنی مصرف کننده پرداخت شود». ‌ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:رئیس‌جمهور گفت:«دولت هرگز به دنبال حذف یارانۀ کالاهای اساسی نیست،بلکه تصمیم این است که محل پرداخت یارانۀ کالاهای اساسی جابه‌جا شده و به جای پرداخت یارانه به واردکننده و حلقۀ اول تامین و توزیع کالا،به حلقۀ آخر زنجیرۀ تامین و توزیع،یعنی مصرف کننده پرداخت شود».

‌ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه نباید قیمتی در بازار خودسرانه تغییر کند،افزود:«مردم نباید هر روز شاهد تغییر در قیمت‌ها باشند. اگر هم قیمتی تغییر می‌کند باید دلایل و زمینه‌های آن برای مردم تبیین و تشریح شود».

به گزارش فت فتو به نقل از همشهری‌آنلاین،وی شامگاه شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در نشست هم‌اندیشی با جمعی از اصناف و اتحادیه‌ها در بخشی از سخنان خود بیان کرد:«وجود نرخ‌های متفاوت برای کالاها و خدمات واحد،همواره بستر ایجاد فساد و رانت بوده است».

وی اضافه کرد:«مهم‌ترین اقدام در زمینۀ مبارزه با فساد،رفع بسترها و اصلاح زمینه‌های ایجاد فساد است».

رئیسی با تاکید بر اینکه هدف دولت از اصلاح نحوه و محل پرداخت یارانه مواد غذایی اجرای عدالت در پرداخت یارانه‌ها است،افزود:«هدف دولت این است که با کمک اصناف و اتحادیه‌ها،کاری کند تا مردم مزه شیرین عدالت را در پرداخت یارانه‌ها بچشند. این موضوع باید به طور شفاف و دقیق برای مردم تبیین شود،دولت تصمیم اقتصادی محرمانه ندارد و باور داریم که اگر مردم در جریان جزئیات این تصمیم قرار گیرند،همراه دولت خواهند بود چرا که ما به دنبال تامین منافع مردم هستیم». / الف




به‌دنبال حذف یارانۀ کالاهای اساسی نیستیم

منبع:خبر کرمان
?
به‌دنبال حذف یارانۀ کالاهای اساسی نیستیم

:اخبار استان کرمان – اقتصادی