بعد از ۱۲سال آب به شرق کرمان می‌رود و امید در دل استان جوانه می‌زند

رئیس‌جمهور برای افتتاح پروژه‌ای می‌آید که سالها خاک خورده و کم‌کم داشت امید را از مردم می‌گرفت، به برکت اقدامات جهادی دولت سیزدهم، ذوق رفع بی‌آبی در شرق استان می‌پیچد و صدایش در کرمان شنیده می‌شود. نذیر کرمان – کرمان؛ آمنه شهریارپناه: کرمان در چند روز گذشته روزهای سختِ بی‌آبی را تحمل کرد و شاید […]


رئیس‌جمهور برای افتتاح پروژه‌ای می‌آید که سالها خاک خورده و کم‌کم داشت امید را از مردم می‌گرفت، به برکت اقدامات جهادی دولت سیزدهم، ذوق رفع بی‌آبی در شرق استان می‌پیچد و صدایش در کرمان شنیده می‌شود.

نذیر کرمان – کرمان؛ آمنه شهریارپناه: کرمان در چند روز گذشته روزهای سختِ بی‌آبی را تحمل کرد و شاید حالا بیش از هر زمان دیگری آن روزهایی را درک می‌کند که مردمان کویر به‌ویژه شهرستان‌های خشک در این سال‌ها چه کشیده‌اند و چه به روزشان آمده است.

مردم همین شهرستان‌های بم و بروات چندین سال است که تشنگی نای جان‌شان را کشیده و محصولاتشان را خشک کرده است، سالها قبل یعنی در سال ۱۳۹۰ کلنگ پروژه انتقال آب از سد نساء که در ۸۰ کیلومتری بم قرار دارد، به زمین زده شد اما یازده سال متوقف ماند، شاید ما از روزهای سخت آنها کمتر بدانیم، حق هم داریم، آنها از دارالصابرین‌اند و صدای گلایه و اعتراض‌شان کمتر شنیده می‌شود.

یازده سال فریاد نیمه‌جان العطش‌شان به گوش مسوولان نرسید تا اینکه سید ابراهیم رئیسی منتخب مردم شد، به کرمان سفر کرد و تکمیل این پروژه کلان را در اولویت قرار داد، حالا بعد از یکسال رئیس‌جمهور برای افتتاح پروژه‌ای می‌آید که سالها خاک خورده و کم‌کم داشت امید را از مردم می‌گرفت.

پروژه عظیم انتقال آب از سد نساء حالا در کنار پروژه‌هایی که بعد از سال‌های سال افتتاح می‌شوند، نقطه امیدی برای مردم شده است، آب به بم و بروات می‌رود و علاوه بر مردم این مناطق، گل از گل مردم استان می‌شکفد.

ذوق رفع بی‌آبی در بخش‌های شرب و کشاورزی در شرق استان می‌پیچد و صدایش در کرمان شنیده می‌شود.

مردم اینجا باور می‌کنند که مشکلات‌شان حل می‌شود، این بار نوبت کرمان است که صدای کم‌آبی خود را به گوش رئیس‌جمهور برساند تا کارهای انتقال آب خلیج‌فارس سرعت بگیرد و نفس را به کرمانیان برگرداند.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





بعد از ۱۲سال آب به شرق کرمان می‌رود و امید در دل استان جوانه می‌زند

منبع: فــارس
? بعد از ۱۲سال آب به شرق کرمان می‌رود و امید در دل استان جوانه می‌زند