بسیج سازندگی منشأ تحول و زدودن چهره فقر شهرستان رابر است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر گفت: بسیج سازندگی شهرستان رابر منشأ کمک به محرومان و همچنین زدودن چهره فقر از این جامعه است. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت هفته بسیج سازندگی با تبریک این هفته گفت: در ۱۷ […]

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر گفت: بسیج سازندگی شهرستان رابر منشأ کمک به محرومان و همچنین زدودن چهره فقر از این جامعه است.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت هفته بسیج سازندگی با تبریک این هفته گفت: در ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری، اقدام به راه اندازی سازمان بسیج سازندگی در مجموعه خود کرد و از آن روز تاکنون این نهاد منشأ خدمات شایانی در سطح کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار شده است.

علیرضا خواجه حسنی افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص بسیج سازندگی می‌فرمایند: این کارهای اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت رسانی است که میلیونها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم و غیر مستقیم بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: گروههای جهادی مختلف که پیش از این به صورت خودجوش انجام شده بود با راه اندازی بسیج سازندگی و در قالب تشکیلات منسجم تر شکل بهتری به خود گرفت و حاصل آن را نیز به خوبی می‌توان در شهرها و روستاهای کم برخوردار مشاهده کرد.

 علیرضا خواجه حسنی عنوان کرد: حجم وسیع فعالیت‌های بسیج سازندگی در شهرها و بخصوص در هیاهوی شیوع بیماری کرونا سال ۹۸ رخ نمایان کرد و بیشتر به چشم آمد که اقدامات متعددی از سوی زیر مجموعه بسیج سازندگی در شهرهای کشور انجام و خصوصاً با دستور رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر راه اندازی رزمایش مواسات و کمک مومنانه نقش بسیج سازندگی ملموس‌تر شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر با ارائه گوشه‌ای از فعالیتهای بسیج سازندگی شهرستان اظهار کرد: وظایف بسیج سازندگی تنها به این اقدامات منحصر نشده و در عرصه های مختلف جهادی مشغول فعالیت هستند مثل سلامت- درمان، آموزش وتربیت، راه اندازی اردوهای جهادی محر‌میت زدایی، عمرانی مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: اکنون بسیج سازندگی به عنوان یک مجموعه مقتدر و منسجم در امر سازندگی زمینه ساز و منشأ تحول بسیاری در گوشه گوشه دنیا این مرزبوم است و به عنوان یک تسهیل‌گر در وام اشتغال زمینه اشتغال زایی را برای بسیاری از افراد جامعه مهیا کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر با بیان اینکه در شهرستان رابر هم بسیج سازندگی تاکنون منشأ فعالیت‌های متعددی در زمینه های مختلف بوده، گفت: این شهر را در زمره، یکی از برترین شهرستان های استان در زمینه کمک به محرومان و همچنین زدودن چهره فقر از جامعه قرار داد.

وی با ارائه گوشه‌ای از فعالیت های بسیج سازندگی در شهرستان رابر تشریح کرد: تکمیل و ساخت ۲۸ منزل محروم با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) که هم اکنون هر کدام ۸۰۰ میلیون قیمت می خورد، ساخت حدود یکصد سرویس بهداشتی در طول چند سال گذشته، توزیع بیش از ۱۶ هزار بسته معیشتی از سال ۹۸ تا کنون در بین قشر های آسیب دیده از کرونا و مردم محروم شهرستان، توزیع بیش از یکصد سری جهیزیه تاکنون در بین زوج ها محرومی که تحت پوشش نهادی نیستند هر بسته جهیزیه حداقل ۱۲قلم به مبلغ ۵۰میلیون تومان، راه اندازی بیش از ۵۰ صندوق قرض الحسنه در شهرستان صورت گرفت.

وی ادامه داد: لایروبی دو قنات در روستاهای جواران و چاله، ساخت و مرمت گلزار شهدای قنات ملک، ساخت و مرمت ۱۲مسجد در اطراف روستاهای قنات ملک، ساخت گلزار شهدای اسلام آباد، رنگ آمیزی و مرمت روستای محمدآباد، تکمیل و تعمیر ۲۰واحدمنزل محروم، مبارزه با کرم خراط با همکاری بسیج مهندسین کشاورزی در روستاهای بخش مرکزی بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر در ادامه به ساخت و مرمت آشپزخانه باغشریعتی، توزیع ۷۵ تن سیمان در بین محرومین شهرستان، کمک به احداث جوی روستای ننیز، اردوی جهادی ۲۰۰۰ نفر روز با برگزاری ۶۰ گروه جهادی، نصب ۲۴ پنل خورشیدی که قیمت هرکدام ۱۱۰میلیون تومان با همکاری اداره برق ، معرفی و پرداخت وام اشتغالزایی به ۵۰نفر بیش از ۱۲ میلیارد تومان را از حرکت جهادی بسیج سازندگی این شهرستان اشاره کرد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر با تأکیدبر تدوام حرکت جهادی گفت: برای خدمت هرچه بهتر به محرومین و مناطق کم برخوردار همت و تلاش ویژه مسئولان را خواستاریم.

انتهای خبر/




بسیج سازندگی منشأ تحول و زدودن چهره فقر شهرستان رابر است

منبع:آرمـان
? بسیج سازندگی منشأ تحول و زدودن چهره فقر شهرستان رابر است