بزرگ‌ترین افتخارم، پرچم‌داری محجبه ام در کاروان پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ است

مدال‌آور پارالمپیک ریو و بانوی موفق کرمانی گفت: بزرگ‌ترین افتخار برای خودم پرچم‌داری کاروان پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ کاروان شهدای منا که با لباس احرام ملی‌پوش و پرچم‌دار کاروان بودم و اینکه با حجاب کامل پرچم‌دار مسابقات بودیم و همچنین پیام‌هایی که حضرت آقا در این خصوص فرستادند، برایم افتخار بود. عشرت کردستانی در گفتگو با […]

مدال‌آور پارالمپیک ریو و بانوی موفق کرمانی گفت: بزرگ‌ترین افتخار برای خودم پرچم‌داری کاروان پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ کاروان شهدای منا که با لباس احرام ملی‌پوش و پرچم‌دار کاروان بودم و اینکه با حجاب کامل پرچم‌دار مسابقات بودیم و همچنین پیام‌هایی که حضرت آقا در این خصوص فرستادند، برایم افتخار بود.

عشرت کردستانی در گفتگو با خبرنگارسرویس اجتماعی« فت فتو» به عنوان یک بانوی موفق گفت: بنده جانباز ۵۰ درصد و تنها ملی‌پوش بانو با درصد جانبازی در کشور هستم که متأهل و دارای دو فرزندم و با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت با تاریخ تولد ۱۳۶۲ تنها بانوی عضو شورای شهر کرمان نیز هستم.

بزرگ‌ترین افتخار برای خودم پرچم‌داری کاروان پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ بود

مدال‌آور پارالمپیک ریو و عضو شورای شهر کرمان افزود: من در مسیر زندگی‌ام موفقیت‌های زیادی را به لطف خدا و حمایت خانواده به دست آوردم؛ بزرگ‌ترین افتخار برای خودم پرچم‌داری کاروان پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ کاروان شهدای منا که با لباس احرام ملی‌پوش و پرچم‌دار کاروان بودم و اینکه با حجاب کامل پرچم‌دار مسابقات بودیم و همچنین پیام‌هایی که حضرت آقا در این خصوص فرستادند، خصوصاً فرمایشات ایشان در دیداری که خصوصی خدمت ایشان  رسیدیم برایم افتخار بود.

وی افزود: اگر در حوزه ورزش بخواهم از مقام‌های ورزشی کسب‌شده بگویم؛ من تقریباً ۱۲ سال ملی‌پوش گروه والیبال نشسته بودم که عناوین متعدد نایب‌قهرمانی آسیا و پنجمی پارالمپیک را داشته‌ام، مدال سوم مسابقات پاراآسیایی گوانگ ژو ۲۰۱۰ و مدال نقره مسابقات پاراآسیایی اینچئون کره‌جنوبی ۲۰۱۴ بود و که در این مسابقات ما توانستیم سهمیه مسابقات پاراالمپیک ریو را به دست بیاوریم وعازم ریو شدیم.
 
 وی ادامه داد: قبل از حضور در ریو، در مسابقات قهرمانی آسیا «پکن» و مسابقات بین‌المللی که به میزبانی «ایران» بود، نایب‌قهرمان شدیم و در ۲۰۱۶ من به سمت رشته انفرادی حرکت کردم و پا را دومیدانی را شروع کرده و توانستم در مسابقات پا را آسیایی جاکارتا اندونزی ۲۰۱۸ مدال طلای این مسابقات را در پرتاب وزنه به دست بیاورم، سال ۲۰۱۸ هم که مسابقات جهانی تورنمنت تونس ۲۰۱۸ بود که در آن مسابقات هم طلا گرفتم.

کردستانی در توضیح برنامه‌های آینده ورزشی‌اش تصریح کرد: با توجه به اینکه الآن مشغله‌کاری بالایی را دارم وبه دنبال ادامه تحصیلات در مقطع دکتری هستم و از سویی در شورای شهر هم درگیر هستم بنابراین که از ورزش حرفه‌ای و تمرینات شبانه‌روزی که داشتم کمی فاصله گرفته‌ام.
 

ورزش حرفه‌ای دوومیدانی را نمی‌توانم ادامه دهم

وی ادامه داد: احتمالاً  نمی‌توانم دیگر ورزش دوومیدانی را به دلیل اینکه تمرین صبح وعصر طولانی می‌خواهد، خیلی حرفه‌ای و شبانه‌روزی کارکنم اما برنامه‌ام این است که به والیبال نشسته برگردم که وقت کمتری از من می‌گیرد و البته مربی‌گری در رشته دوومیدانی را ادامه دهم.
 
کردستانی تأکید کرد: درحال حاضر در شورای شهر کرمان فعال هستم و در هیئت جانبازان و معلولین نیز ۱۲ سال خدمت گذاریم، در گروه جهادی خیمه الشهدا فعالم که تقریباً یک گروه خانوادگی است ومنشأ خدمات زیادی ازجمله زمینه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی وخصوصا ورزش جوانان در اوقات فراغتشان شده است، اما مدیریت آن بر عهد همسرم است.
 
عضو شورای شهر کرمان گفت: کار در شورای شهر کرمان یک کار تیمی است و تصمیم اکثریت شورا می‌تواند مؤثر باشد من خودم خیلی دغدغه اشتغال بانوان را دارم در این زمینه بحث فضاهای اختصاصی بانوان را بسیار پیگیری کردم، امیدوارم که بتوانیم یک دهکده بزرگ فرا تفریحی ویژه بانوان راه بیندازیم که همه‌ی ملزومات فرهنگی، ورزشی، تفریحی، گردشی مانند پارک «شهربانو» که در استان تهران است، فراهم شود.
 
وی به نبود زیرساخت و همکاری نهادهای اشاره کرد و گفت: متأسفانه علی‌رغم پیگیری بیش از یکسال، برای ایجاد پارک فرا تفریحی برای بانوان که زمین باید یک جای خیلی خوب باشد تا از اطراف دید نداشته باشد، نیافته‌ایم، گرچه تعدادی زمین پیدا کرده‌ایم که شهردار کرمان پیگیراست، اما این زمین در مرحله واگذاری از طرف مسکن و شهرسازی است وباید سرمایه‌گذار را پای‌کار بیاوریم، امیدواریم بتوانیم که این کار را انجام بدهیم.

توجه به بانوان و ایجاد مکان‌های تفریحی راحت برای آنان اولویت حضورم در شوراست

مدال‌آور پارالمپیک افزود: در خصوص توجه به بانوان در محلات سعی کردیم که بازارچه‌های محلی برای بحث اشتغال‌زایی بانوان ایجاد کنیم و خیریه‌هایی که در این زمینه فعال هستند و مشکلاتی را داشتند حالا چه مشکلات جا و چه امکانات را داشتند حمایت‌های خیلی خوبی صورت گرفته است.

کردستانی عنوان کرد: بنده دو فرزند دارم به نام مهدی و بهاره که دخترم را زهرا صدا می‌زنیم و دلیل تغییر نام دخترم حافظ قرآن شدنش بود بنابراین به اسرار و درخواست خودش اسمش را تغییر دادیم و الآن در این حیطه نیز موفق است زیرا با سن کم توانسته است مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث را بگیرد زیرا این امتیازی برای حافظان است.
 
وی ادامه داد: پسرم مهدی هم‌کلاس سوم دبستان است و الآن تقریباً چند ماهی است تحت نظر خواهرش حفظ قرآن را شروع کرده و الآن تقریباً نزدیک به ۸۰ آیه از سوره بقره را حفظ کرده است.

مدال‌آور پارالمپیک و عضو شورای شهر کرمان بیان کرد: واقعاً اینکه بگوییم کار بیرون در وظیفه مادری خللی ایجاد نمی‌کند قطع به‌یقین چنین ادعایی صد درصد درست نیست، خانواده واقعاً مخصوصاً فرزندان از هر ساعتی که ما در منزل نباشیم واقعاً آسیب می‌بیند این یک اصل مسلم و بدیهی است اما من خوشبختانه همسرم خیلی در این مسیر همراهم بوده است و هوای فرزندان را دارد.
 

دخترم حافظ کل قرآن کریم است

 عضو شورای شهر تأکید کرد: دخترم بسیار فهمیده است زیرا در نبود من هوای برادرش را دارد و در کارهای خانه نیز کمک‌حال من هستند و من هم خودم سعی می‌کنم ساعتی که در منزل هستم وقتم را برای فرزندانم بگذارم تا خلع نبودنم با آن‌ها را جبران کنم.

کردستانی در مورد اغتشاشات اخیر که با نام زن شکل گرفت، گفت: اتفاقات رخ‌داده باید ازمه ابعاد به آن پرداخته شود هزینه‌ای که نظام جمهوری اسلامی برای این اتفاقات داد و سوءاستفاده‌هایی که دشمنان کردند، باید بررسی شوند.
 
وی به بیانات سردار دل‌ها اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش سردار سلیمانی عزیزمان که ما از دل این تهدیدی که اتفاق افتاد باید ببینیم که چه شده، چرا به این نقطه و فرصت‌هایی را که در این مسیر ازدست‌رفته است و فرصت‌هایی که به دست می‌آید این‌ها را واقعاً پیدا کنیم و برایش برنامه داشته باشیم.
 
مدال‌آور پارالمپیک ریو ادامه داد: انقلاب اسلامی خدا را شکر به لطف رهبری عزیز و خون پاک شهدایی که ریخته شده است، مانند کوه محکم و باصلابت شده است و هر کس بخواهد به آن ضربه بزند خودش درهم‌شکسته می‌شود زیرا قدرت نظامی ما جزء قدرت‌های نظامی برتر دنیا است این‌ها همه برای ما مسلم و واضح است.
 

همانقدر که در بعد نظامی قوی هستیم در بعد فرهنگی ضعیف عمل کردیم

وی بابیان اینکه ما نباید غافل شویم، گفت: نباید از شبیخون فرهنگی غافل شویم زیرا همان‌قدر که در بعد نظامی قوی هستیم، متأسفانه باید بپذیریم و قبول کنیم که در بعد فرهنگی غفلت کردیم و مسئولین ما در آموزش الگوهای فرهنگی و دینی که باید به نوجوانان و جوانان مادر مدارس داده می‌شد، متأسفانه کار نکردیم.
 
کردستانی تأکید کرد: دشمن با آن سلبریتی ها و الگوسازی‌های پوشالی درواقع که فقط ظاهرسازی بودند، آمد و هنرمندان و ورزشکارانی که در این مسیر خودفروخته بودند که البته چقدر پست و ناچیز خودشان را فروختند که با عشق، اعتبار و پول مردم به آن جایگاه رسیده بودند اما چه راحت جان مردم را به بازی گرفتند، ایفای نقش کرد، به خوب مقام معظم رهبری اینان را شناختند و فرمودند؛ دشمنان اسلام خوراک ماران و مور و ملخ‌ها می‌شوند، واقعاً همین‌طور است.

وی افزود: در مورد جنگ نرم که مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی بارها فرمودند؛ که این فضا را دریابید اما این‌قدر رهاشده بود، متأسفانه حالا آن جنگ نرمی که ما آن طوری که بایدوشاید برایش آماده نبودم  و نوجوان و جوان ما را گوشی به دست در فضایی که دشمن هر خوراک فرهنگی و عقیدتی را می‌خواست به خورد جوان و نوجوان می‌داد و دیدید که در اغتشاشات هم نوجوانان و جوانان حضور داشتند و در سن حساس ناخواسته ندانسته در این مسیر قرار گرفتند.
 

جوانان فریب خورده، هم سو با دشمن از اصالت، شخصیت و ابهت زن سو استفاده کردند

کردستانی ادامه داد: جوانان  فریب خورده ما، هم سو با دشمن از اصالت، شخصیت و ابهت زن سو استفاده کردند و شعار زن، زندگی، آزدی را سردادند که  توهینی بود به جایگاه مقدس زن، گرچه دشمنان کارشان همین است در هر جای دنیا که به خواهند به خواسته‌هایشان برسند، بحث برهنگی و ابتذال را در پیش می‌کشند که متأسفانه چیزی غیرازاین ندارند.
 
وی اظهار کرد: دشمن خوب در مسیر ابتذال بر اذهان نوجوانان و جوانان ما در فضای مجازی کارکردند و با شبیخون فرهنگی که جان ما متأثر شده است، به کف خیابان می‌آید و آسیب می‌زند و شعاری که دشمن برایش نهادینه کرده است ا به زبان می‌راند، متأسفانه ذهن جوان و نوجوان ما حاصل از کم‌کاری‌های فرهنگی ما آماده است تا آنچه دشمن می‌خواهد را رقم بزنند.
 
کردستانی تأکید کرد: در این مسیر مردم و بانوان ما الحمدالله هوشیار بودند و بدانجام  حسن‌هایی که در کشور ادامه دارد به این توهینی که به جایگاه مقدس زن شده است، پاسخ می‌دهند این امر مسلم است که دشمن هر زمان بخواهد کشوری را نابود کند از این مسیر بی‌حیایی وبی هویتی زن وارد می‌شود چون ستون خانواده زن و مادراست اگر خانواده نابود شود اجتماع و جامعه و کشور نابود می‌شود.

زنان ایرانی، هوشیار، متعهد، ولایت مدار و بصیر هستند

وی ابراز کرد: اکثریت بانوان ما به حدی هوشیار، متعهد، ولایت مدار و بصیر هستند که می‌توانند، تمام نقشه‌های دشمن را با حضورشان در اجتماع ، راهپیمایی‌ها و فعالیت‌هایشان نقش بر آب کنند، حضوری که بانوان کرمانی در سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی ایفا کردند واقعاً ستودنی بود، این‌ها سرمایه‌های ما هستند و حفظ این گنجینه برای ما بسیار حیاتی است.
 
مدال‌آور پارالمپیک ریو در پایان خاطرنشان کرد: برای جذب نسل جدید باید آن‌ها را با انقلاب و دستاوردهای آن آشنا تا این بیگانگی بین نسل جدید که حاصل ازنشخوار هویت جعلی غربی به نوجوانان به‌جای کسب هویت اصیل ایرانی و اسلامی است از بین برو دو باید واقعاً مشکلات اساسی حل شود و اگر جوان و نوجوان ما امید داشته باشد به زندگی و تحصیل و اشتغال و بتواند بلافاصله بعد از تحصیلش وارد بازار کار شود وب تواند به‌موقع ازدواج کند خیلی از مسائل اصلی و حیاتی حل می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی




بزرگ‌ترین افتخارم، پرچم‌داری محجبه ام در کاروان پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ است

منبع:آرمـان
? بزرگ‌ترین افتخارم، پرچم‌داری محجبه ام در کاروان پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ است