برگشت یک درصد از حقوق دولتی معادن به کرمان طی ۱۲ سال

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: سهم استان کرمان در حالی ۴۵ تا ۵۰ درصد وصولی حقوق دولتی معادن کشور است که باید ۱۵ درصد این وصولی به استان برگردد، اما در ۱۲ سال گذشته کمتر از یک درصد به‌صورت میانگین به کرمان برگشته است. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی حسینی‌نژاد […]


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: سهم استان کرمان در حالی ۴۵ تا ۵۰ درصد وصولی حقوق دولتی معادن کشور است که باید ۱۵ درصد این وصولی به استان برگردد، اما در ۱۲ سال گذشته کمتر از یک درصد به‌صورت میانگین به کرمان برگشته است.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی حسینی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: ۴۸ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کشور دیده شده که سهم استان کرمان ۴۵ تا ۵۰ درصد وصولی است و پیش‌بینی ما وصول ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان است که به خزانه واریز می‌شود.

وی بیان داشت: باید ۱۵ درصد این وصولی از حقوق دولتی به استان برگردد و هزینه شود، اما ضعفی که وجود دارد این است که در ۱۲ سال گذشته کمتر از یک درصد به صورت میانگین به کرمان برگشت شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ابراز کرد: افق ۱۴۰۴ برای ۵۵ میلیون تن فولاد، ۸۰ میلیون تن کنسانتره، ۸۰ میلیون تن گندله و در نهایت تکمیل زنجیره آهن اسفنجی و شمش فولادی را در کشور داریم که تولید ۴۲ میلیون کنسانتره در استان کرمان برنامه‌ریزی شده است.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه استان کرمان ۳۰ درصد تولیدات زنجیره فولاد کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: ۱۹ مجموعه ذوب‌آهن به اندازه ذوب‌آهن اصفهان در کرمان شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع قطعه‌سازی، صنایع وابسته و پایین‌دستی، دانش‌بنیان‌ها، خدمات مورد نیاز صنعت و تجارت الکترونیک را در استان کرمان دنبال می‌کنیم، زیرا نتیجه این اقدامات سر سفره مردم نشان داده می‌شود.

حسینی‌نژاد با اشاره به ۲۶۰ میلیون مترمکعب مصرف آب توسط صنعت کرمان در افق ۱۴۰۴ بیان کرد: در حال حاضر ۷۰ میلیون مترمکعب آب مصرفی صنعت در استان کرمان از چاه‌ها، ۱۰ میلیون مترمکعب تصفیه فاضلاب و ۱۱۰ میلیون مترمکعب انتقال آب از خلیج‌فارس توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از استان کرمان طی سال جاری داشته‌ایم و صادرکنندگان ما مقید به برگشت ارز به کشور هستند و حدود ۸۵ درصد به تعهدات ارزی خود عمل کرده‌اند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





برگشت یک درصد از حقوق دولتی معادن به کرمان طی ۱۲ سال

منبع: فــارس
? برگشت یک درصد از حقوق دولتی معادن به کرمان طی ۱۲ سال