برگزاری مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان» در کرمان

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، نجمه موسی‌پور، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کرمان بیان کرد: مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان» با حضور هشت تیم از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و با همراهی دانشگاه‌های استان کرمان برگزار و تیم دانشگاه علمی کاربردی کرمان برنده مرحله […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، نجمه موسی‌پور، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کرمان بیان کرد: مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان» با حضور هشت تیم از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و با همراهی دانشگاه‌های استان کرمان برگزار و تیم دانشگاه علمی کاربردی کرمان برنده مرحله استانی این دوره از مسابقات ملی مناظره دانشجویان شد.

وی با تشکر از همراهی دانشجویان و دانشگاه‌‌ها در برگزاری یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره، تصریح کرد: مناظره روش جذاب و مؤثر در آموزش و یادگیری است. مناظره اخلاق محور، منجر به تقویت اعتماد به نفس و روحیه انتقادپذیری و بالا رفتن آستانه تحمل دانشجویان می‌شود تا آنچه آموخته‌اند را براساس مستندات علمی به کار گیرند. همچنین چنین شرکت در چنین مناظراتی برای بیان آشکار آرا و نظرات افراد در جهت ورود به عرصه‌های اجتماعی گسترده‌تر بیان مؤثر است.

موسی‌پور آداب مناظره، احترام طرف مقابل، نقد منصفانه و اخلاق مداری را از مهمترین موارد مناظره دانست که دانشجویان باید آن را رعایت کنند و گفت: برگزاری مناظره سبب افزایش روحیه گفتمان در جامعه می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: در مسابقه مناظرات دانشجویی، موضوعات گزاره‌های انتخابی در بحث‌های اجتماعی، سیاسی، سلامت و فرهنگی است و گروه‌های دانشجویی داوطلب متشکل از دو ارائه کننده و دو محقق در مقام مخالف یا موافق با گزاره‌های مختلف به مناظره با یکدیگر می‌پردازند و هر تیم که موفق شود و بر اساس ارزیابی داوران نمره بیشتری کسب کند، برنده مناظره خواهد بود.

 

انتهای پیام




برگزاری مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان» در کرمان

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? برگزاری مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان» در کرمان