برگزاری رویداد ملی «تاثریا» اول مهرماه در کرمان/ارسال ۶۰ طرح به دبیرخانه رویداد

مسؤول معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان گفت: رویداد ملی تا ثریا برای اولین‌بار در استان کرمان در روز اول مهرماه در دانشگاه هایتک ماهان برگزار می‌شود. به گزارش فت فتو از کرمان، سرهنگ‌ رضا خواجه‌حسنی صبح امروز در نشست خبری ویژه برگزاری رویداد ملی تا ثریا اظهار داشت: این رویداد […]


مسؤول معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان گفت: رویداد ملی تا ثریا برای اولین‌بار در استان کرمان در روز اول مهرماه در دانشگاه هایتک ماهان برگزار می‌شود.

به گزارش فت فتو از کرمان، سرهنگ‌ رضا خواجه‌حسنی صبح امروز در نشست خبری ویژه برگزاری رویداد ملی تا ثریا اظهار داشت: این رویداد به‌همت شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش بنیاد تعاون بسیج و معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: رویداد ملی تا ثریا برای اولین‌بار در استان کرمان در اول مهرماه در دانشگاه هایتک ماهان برگزار می‌شود و تا قبل از این تنها رویداد ملی تا ثریا در سه استان کشور برگزار شده بود.

مسؤول معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به مشکل اقتصاد در کشور گفت: ما برای رشد و اصلاح اقتصادی باید به سمت تولید ملی برویم و قطعا تولید ملی در صورتی که به سمت دانش‌بنیان  هدایت شود موثرتر و کارآمدتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه ملی تا ثریا در جهت سرمایه‌گذاری مسأله‌محور، برای رشد تولید و ارتقا اقتصاد دانش‌بنیان از طریق بسیج تمامی ظرفیت‌ها که در زیست‌بوم ملی و فناوری استان وجود دارد، صورت می‌گیرد.

خواجه‌حسنی با اشاره به اینکه این رویداد در دو بخش اجرا می‌شود، بیان داشت: بخش اول سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌های برتر فناورانه و بخش دوم ارائه نیازهای فناورانه اولویت‌دار استان است.

وی با اشاره به اینکه در این رویداد مجموعه‌ای از سرمایه‌گذارانی از تهران و کرمان شرکت خواهند کرد، افزود: ما در بخش اول قرار است بر روی طرح‌های فناورانه برتر استان سرمایه‌گذاری انجام دهیم.

خواجه‌حسنی تصریح کرد: ۶۰ طرح به دبیرخانه رویداد ملی تا ثریا ارسال شده که ۱۰طرح بعد از ارزیابی‌های انجام شده به مرحله نهایی راه پیدا کرده است.

مسؤول معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: با مجموعه‌های مختلفی که دارای نیازها و‌ چالش‌های فناورانه هستند وارد تفاهم‌ و تعامل شدیم و قرار است این مجموعه‌ها در قسمت دوم رویداد  چالش‌های اولویت‌دار خودشان را بیان کنند تا شبکه نخبگانی و دانش‌بنیان شنونده این چالش‌ها و نیازهای  فناورانه باشند و اگر پاسخی به این نیازها دارند، ارائه کنند.

خواجه‌حسنی عنوان کرد: هفت مجموعه چالش‌آور استان کرمان ازجمله مجموعه شرکتی معدنی و صنعتی گل‌گهر، مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و ‌کشاورزی، جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان، میراث فرهنگی، مرکز رشد دریا وابسته به نیروی دریایی ارتش مستقر در سیرجان برای ارائه چالش‌های خودشان حضور پیدا کرده‌اند که از بین صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری هستند.

مسؤول معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به حضور ۱۱ مجموعه حل‌کننده مسائل در رویداد خاطرنشان کرد: گروه سوم که در رویداد حضور دارند، مجموعه خدمات‌دهندگان هستند؛ یعنی نهادهایی که به چالش‌آوران و حل‌کنندگان خدمات ارائه می‌کنند.

وی ابراز کرد: ما با چالش‌هایی در استان روبه‌رو هستیم که اولین آن ضعف هم‌افزایی و ‌تعامل اعضای سایت بوم فناوری استان و دوم ضعف در مدیریت تکنولوژی در استان است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب





برگزاری رویداد ملی «تاثریا» اول مهرماه در کرمان/ارسال ۶۰ طرح به دبیرخانه رویداد

منبع: فــارس
? برگزاری رویداد ملی «تاثریا» اول مهرماه در کرمان/ارسال ۶۰ طرح به دبیرخانه رویداد