برگزاری دوره آموزشی جستجو و بازپیوند خانواده در کرمان

دوره آموزشی جستجو و بازپیوند خانواده در شرایط اضطرار با حضور مدرسین کمیته بین المللی صلیب سرخ در کرمان برگزار شد. رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: جمعیت هلال احمر ایران از ابتدا نقش بسیار کلیدی در بازپیوند خانواده داشته است، ایران سومین جمعیت مهاجرپذیر جهان است و همواره میزبان حجم بسیاری […]

دوره آموزشی جستجو و بازپیوند خانواده در شرایط اضطرار با حضور مدرسین کمیته بین المللی صلیب سرخ در کرمان برگزار شد.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: جمعیت هلال احمر ایران از ابتدا نقش بسیار کلیدی در بازپیوند خانواده داشته است، ایران سومین جمعیت مهاجرپذیر جهان است و همواره میزبان حجم بسیاری از مهاجران در تاریخ بوده است.

او می‌گوید: در اربعین ۱۳۹۸ اتصال ۲۰۰ خانواده به تعداد ۷۶۴ نفر به همدیگر توسط هلال احمر خبر خوش و خوشحال کننده‌ای برای این نهاد بین المللی و مردمی است.

فلاح به اهمیت و تاثیر ارتباطات با سایر سازمان‌ها در خصوص بازپیوند خانواده‌ها اشاره کردو گفت: به عنوان مثال برای پیدا کردن جسدی که مدارک ندارد بحث‌های قانونی و مختلفی پدید می‌آورد، اگر تعداد اجساد بیشتر باشد نیازمند خدمات حرفه‌ای و همکاری با بخش‌های مختلف دولت، سازمان‌ها و نیازمند بهترین افرادی هستیم که در این زمینه حرفه‌ای و دقیق فعالیت می‌کنند.

به گفته او، نباید فراموش کنیم مهاجران انسان‌هایی هستند که ممکن است بسیار آسیب‌پذیر و نیازمند به خدمات باشند.

فلاح حضور مدیران باتجربه و افراد توانمند در حوزه بازپیوند خانواده در هلال احمر نقطه قوت این مقوله در ایران دانست و گفت: میلیون‌ها پیام در زمان جنگ با عراق در خصوص بازپیوند خانواده‌ها تبادل شده است.

 این کارگاه آموزشی توسط امور بین الملل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویژه ۲۰ نفر از کارکنان ستادی و شهرستانی در حوزه معاونت امور داوطلبان، امدادونجات و بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار شده است.

فت فتو کرمان کرمان




برگزاری دوره آموزشی جستجو و بازپیوند خانواده در کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? برگزاری دوره آموزشی جستجو و بازپیوند خانواده در کرمان