برگزاری جمع خوانی قرآن در مساجد شهری و روستایی

مراسم جمع خوانی قرآن با حضور مردان و زنان، کودکان و نوجوانان در مساجد شهری و روستایی رودبار جنوب در حال برگزاری است. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی فت فتو؛ در شهرستان رودبار جنوب، مردم هرساله ماه مهمانی خدا را با برپایی آیین‌هایی همانند نماز، نوای رمضان و افطاری با پخت غذاهای سنتی گرامی می‌دارند […]

مراسم جمع خوانی قرآن با حضور مردان و زنان، کودکان و نوجوانان در مساجد شهری و روستایی رودبار جنوب در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی فت فتو؛ در شهرستان رودبار جنوب، مردم هرساله ماه مهمانی خدا را با برپایی آیین‌هایی همانند نماز، نوای رمضان و افطاری با پخت غذاهای سنتی گرامی می‌دارند تا علاوه بر بهره‌مندی از فیوضات این ماه الهی همچنان این سنت‌های رمضانی را از گرد و غبار فراموشی حفظ کنند.

 
استقبال از ماه رمضان در بین مردم رودبار جنوب، پیشینه‌ای دیرین دارد به طوری که در شهرستان رودبار جنوب مردم بنا به سنتی، روزه گرفتن را از چند روز مانده به آغاز این ماه شروع می کنند و این عمل را، بابی برای مهیا شدن جهت خودسازی می‌شمرند.
 پیشوازی از ماه رمضان، از رسم های رایج امروزی در بین اهالی منطقه است به طوری که برخی از مؤمنان رودبار جنوب، از ده تا سه روز مانده به شروع ماه رمضان، روزه می‌گیرند و با این کار به استقبال ماه مبارک رمضان می شتابند.
در مساجد شهری و روستایی هنوز این سنت ها پابرجا بوده و در ماه رمضان اجرامی شود و ماه مبارک رمضان در بین مردم رودبار جنوب اهمیت بسیاری دارد و هر ساله به سبک و سیاق خود به پیشوازی این ضیافت الهی می‌روند.
 
آیین جمع خوانی قرآن نیز در بیشتر مساجد شهر و روستاها برگزار می شود و در پایان روزه داران سفره افطاری ساده‌ای که در مساجد برپا می‌شود حاضر و افطار می‌کنند.
هنگام سحر خادم مسجد نیم ساعت قبل از اذان مناجات پخش می کند که اعلانی برای بیدار کردن مردم برای سحری خوردن است.
 
انتهای خبر/پورحیدر




برگزاری جمع خوانی قرآن در مساجد شهری و روستایی

منبع:آرمـان
? برگزاری جمع خوانی قرآن در مساجد شهری و روستایی