بررسی طرح‌های استان کرمان برای سفر رئیس جمهور

در نشست مشترک مجمع نمایندگان و استاندارکرمان طرح‌های استان برای سفر رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش خبرگزرای صداوسیمای کرمان، در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با استاندار، فداکار از آماده شدن طرح‌های مختلفی از جمله طرح‌های مرتبط با حل بحران آب، برای ارائه به رئیس جمهور و هیات همراهش خبر داد. استاندارکرمان […]

در نشست مشترک مجمع نمایندگان و استاندارکرمان طرح‌های استان برای سفر رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزرای صداوسیمای کرمان، در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با استاندار، فداکار از آماده شدن طرح‌های مختلفی از جمله طرح‌های مرتبط با حل بحران آب، برای ارائه به رئیس جمهور و هیات همراهش خبر داد.

استاندارکرمان با اذعان به مشکلات ناشی از قطع برق در چهار شهرستان، به موضوع خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی شرق و شمال استان نیز پرداخت و گفت:با توجه به در پیش بودن فصل برداشت خرما و پسته، خاموشی چاه‌ها در این مناطق را پیگیری و منتفی می‌کنیم.
وی به تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای شرکت سرمایه گذاری برای توسعه استان نیز اشاره کرد و گفت؛ اکتشاف، یکی از برنامه‌های این شرکت در حوزه معادن است.

رئیس مجمع نمایندگان استان نیز بحران آب آشامیدنی و کشاورزی در نقاط مختلف استان را مهمترین مشکل پیش رو برشمرد وگفت: طرح انتقال آب از سد نسا به بم و بروات و تصفیه خانه این طرح مهمترین دغدغه ناتمام انتقال آب است که لازم است با تخصیص اعتباراتی، تکمیل شود.

حجت الاسلام غضنفر آبادی با اشاره به طرح خاموشی موتور پمپ‌های کشاورزی، خواستار لغو این طرح در شهر‌های شرقی و شمالی استان بواسطه فرا رسیدن فصل برداشت محصول خرما و پسته، شد.

وی تکمیل طرح‌های مواصلاتی نرماشیر-ریگان، محمداباد، ریگان به جاسک، کوهبنان_زرند را نیز خواستار شد و برنامه ریزی برای تکمیل طرح‌های مختلف در نقاط مختلف استان را در سفر پیش روی رئیس جمهور، خواستار شد.
در این نشست همچنین نماینده مردم کوهبنان و زرند به بحران آب در حوزه انتخابیه اش اشاره و آنرا نگران کننده اعلام کرد.

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم به مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت؛ زیبنده نیست استان پایتخت مقاومت، راهبرد فرهنگی نداشته باشد.
وی همچنین رسالت‌های اجتماعی معادن استان را گوشزد کرد، و تامین آب، اشتغال، مسکن محرومین و ازدواج جوان‌ها و پیشرفت و توسعه استان را از جمله دغدغه‌های اجتماعی استان برشمرد و گفت؛ با تخصیص ۵ یا ۱۰ درصد از سود خالص معادن به این مساله، دیگر نه تنها دغدغه‌های اجتماعی یاد شده برچیده می‌شود، بلکه شاهد وجود منطقه محروم در استان نیز نخواهیم بود.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تفویض اختیارات جدید و بیشتر به استاندار در بحث آب شد.
جلالی به بحران تنش آبی در حوزه کاری اش اشاره کرد و اتخاذ سیاستگذاری‌های جدید را در این حوزه لازم و ضروری دانست.

بررسی طرح‌های استان کرمان برای سفر رئیس جمهور
نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز در این جلسه به موضوع اخیر معدن دره زار اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیمات اخیر که پرونده‌ای قضایی هم در این باره تشکیل شده که این معدن به بخش خصوصی واگذار شود.
حسن پورهمچنین با گلایه از برنامه ریزی‌های اخیر مرتبط با سفر رئیس جمهور گفت: متاسفانه در این سفر، شهرستان‌ها دیده نشده اند که جای تجدید نظر در برنامه‌ها دارد.

انتقال آب، طرح‌های راهسازی، ریلی، کشاورزی و قنوات، احداث و تکمیل سد‌ها و تصفیه خانه ها، طرح‌های بهداشت و درمان و گردشگری و لوله کشی گاز منازل از جمله طرح‌های مورد نظردر این جلسه بود.




بررسی طرح‌های استان کرمان برای سفر رئیس جمهور

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? بررسی طرح‌های استان کرمان برای سفر رئیس جمهور