برداشت گیاهان دارویی در کرمان آغاز شد/ ۵ گروه در اولویت دریافت مجوز برداشت

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز بهره‌برداری و برداشت گیاهان دارویی مراتع جنوب کرمان خبر داد. به گزارش نذیر کرمان از جنوب استان کرمان، رضا سنجری امروز اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی نسبی در سال‌ جاری برداشت گیاهان دارویی با صدور مجوز و […]


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز بهره‌برداری و برداشت گیاهان دارویی مراتع جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان از جنوب استان کرمان، رضا سنجری امروز اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی نسبی در سال‌ جاری برداشت گیاهان دارویی با صدور مجوز و نظارت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تهیه و احاله طرح‌های تلفیقی مرتع‌داری اقتصادی کردن مراتع است، افزود: اولویت دریافت مجوز برداشت با دامداران، عشایر، صاحبان پروانه چرا و فارغ‌التحصیلان منابع طبیعی و کشاورزی است.

سنجری با بیان این مطلب که منطقه جنوب کرمان یکی از مناسب‌ترین رویشگاه‌های گیاهان دارویی و محصولات فرعی جنگلی و مرتعی شامل آنغوزه، آویشن، وشاء، بنه، بادام کوهی، زیره، آلاله و بابونه است، خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیح، این مراتع می‌توانند منبع درآمد خوبی برای منابع طبیعی‌نشینان باشند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آمادگی مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برای حمایت از متقاضیان خبر داد و گفت: متقاضیان با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها درخواست خود را ثبت و ارائه دهند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





برداشت گیاهان دارویی در کرمان آغاز شد/ ۵ گروه در اولویت دریافت مجوز برداشت

منبع: فــارس
? برداشت گیاهان دارویی در کرمان آغاز شد/ ۵ گروه در اولویت دریافت مجوز برداشت