برداشت گُل محمدی در شهربابک

برداشت گُل محمدی در شهربابک آغاز شده وپیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ تُن گل محمدی برداشت شود. به گزارش فت فتو، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: ۳۰ هکتار از زمین‌های شهربابک به گل محمدی اختصاص دارد وبا توجه به سرمازدگی‌های فرروردین این میزان نسبت به دو سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است. سید […]

برداشت گُل محمدی در شهربابک آغاز شده وپیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ تُن گل محمدی برداشت شود.

به گزارش فت فتو، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: ۳۰ هکتار از زمین‌های شهربابک به گل محمدی اختصاص دارد وبا توجه به سرمازدگی‌های فرروردین این میزان نسبت به دو سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است.

سید علی وزیری افزود: برداشت گل محمدی که از اول فروردین ماه آغاز شده است تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰ تن گل محمدی در شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک گفت: با توجه به سرمازدگی‌های امسال، میانگین عملکرد در هر هکتار زیر کشت گل محمدی ۲ کیلوگرم است و برداشت گل محمدی در شهرستان در طول دوره برداشت برای ۱۵۰ نفر در هر هکتار ایجاد اشتغال می‌کند.

وی بهره وری و صرفه‌جویی در آب با نیاز پایین آبی را از ویژگی‌های این محصول و علت قرار گرفتن آن در الگوی کشتبرشمرد وگفت: محصول تولیدی برای تهیه گلاب و اِسانس و یا به صورت غنچه و گلبرگ خشک برای استفاده به شهرستان‌های دیگر ارسال می‌شود.




برداشت گُل محمدی در شهربابک

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? برداشت گُل محمدی در شهربابک