برداشت بالغ بر ۲ هزار تن انگور از تاکستان‌های جنوب کرمان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از برداشت بالغ بر ۲هزار تن انگور از تاکستان‌های جنوب کرمان خبر داد. به گزارش نذیر کرمان از جنوب کرمان، صادق حسین‌زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سازگاری و تنوع ارقام انگور تقریبا در تمام شهرستان‌های جنوبی این محصول کشت و کار می‌شود […]


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از برداشت بالغ بر ۲هزار تن انگور از تاکستان‌های جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان از جنوب کرمان، صادق حسین‌زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سازگاری و تنوع ارقام انگور تقریبا در تمام شهرستان‌های جنوبی این محصول کشت و کار می‌شود و در سال‌های اخیر با ورود ارقام تجاری و پر محصول و استقبال باغداران، سطح کشت این محصول رو به افزایش است‌.

وی با اعلام شرایط مساعد جنوب برای کشت انگور بیان داشت: از سطح ۲۸۰ هکتار انگور کشت شده در منطقه، ۲۵۰هکتار بارور و ۳۰هکتار نابارور هستند‌

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: برداشت انگور در جنوب استان کرمان از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه از ارقام زودرس یاقوتی و شاهانی شروع شده و عملیات برداشت محصول تا نیمه مهرماه در مناطق معتدله ادامه و به پایان می‌رسد.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۱۰۰ تن محصول از تاکستان‌های منطقه برداشت شود که از این مقدار حدود ۷۰ درصد در استان و مابقی به سایر استان‌ها ارسال و به فروش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین ارقام انگور موجود در منطقه یاقوتی، فلیم، شاهانی، عسکری، صاحبی، لعل، سرخه فخری، کندری، رشه، ترکمن ۴ و ارقام محلی هستند‌.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





برداشت بالغ بر ۲ هزار تن انگور از تاکستان‌های جنوب کرمان

منبع: فــارس
? برداشت بالغ بر ۲ هزار تن انگور از تاکستان‌های جنوب کرمان