برخورد قاطع با بساز بفروش‌های ساختمان ناایمن در کرمان/لزوم نظارت بیشتر بر امنیت سازه‌ها

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی وظیفه نظارت بر پروژه‌های در حال ساخت را بر عهده دارد، گفت: اگر مقررات و استانداردهای قانونی مدنظر سازمان نظام مهندسی و دیگر سازمان‌های مسئول رعایت شود، اتفاقات ناگواری مثل متروپل نمی‌افتد. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز، ۲۹ شهریورماه در مراسم […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی وظیفه نظارت بر پروژه‌های در حال ساخت را بر عهده دارد، گفت: اگر مقررات و استانداردهای قانونی مدنظر سازمان نظام مهندسی و دیگر سازمان‌های مسئول رعایت شود، اتفاقات ناگواری مثل متروپل نمی‌افتد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز، ۲۹ شهریورماه در مراسم افتتاح هیات صلح در سازمان نظام مهندسی کرمان اظهار کرد: بعضی از بساز و بفروش‌ها ضوابط، معیارها و مقررات مد نظر سازمان نظام مهندسی را رعایت نمی‌کنند که باید طبق قانون و بدون اغماض با آنان برخورد شود.

وی افزود: از آنجایی که کشور و استان کرمان در معرض زلزله و بحران‌های طبیعی زیادی قرار دارد، بایستی سازمان نظام مهندسی و شهرداری و ارگان‌های مسئول دیگر با همکاری یکدیگر نظارت و بازرسی بیشتری در جهت امنیت سازه‌ها بکار گیرند.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تفاهمنامه‌هایی جهت تشکیل هیات صلح و سازش بین دادگستری کل استان کرمان و سازمان‌های دیگر منعقد شده و این هیات‌ها همیار دستگاه قضایی استان خواهند بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: یکی از اهداف سند چشم انداز قوه قضائیه ترویج فرهنگ صلح و سازش در ابعاد مختلف در بین مردم است.

وی اظهار کرد: اولویت دستگاه قضایی مصالحه و سازش در اختلافات بین طرفین است و با حل و فصل اختلافات در هیات‌های صلح سازمان‌ها از ورود پرونده‌ها به مراجع انتظامی و قضایی جلوگیری می‌شود و این گام مهمی در جهت قضازدایی از برخی موضوعات محسوب می‌شود.

حمیدی گفت: در پنج ماهه امسال ۱۴۰۰ پرونده به این هیات‌ها در سازمان‌های مختلف ارجاع شده که ۸۶۶ پرونده از جمله یک پرونده قصاص و ۳۰ پرونده اختلاف طایفه‌ای منتهی به صلح و سازش شده است.

بنابراین گزارش، امروز تفاهم‌نامه همکاری بین دادگستری کل و سازمان نظام مهندسی استان کرمان امضا و دفتر هیات صلح سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز گشایش یافت.

انتهای پیام




برخورد قاطع با بساز بفروش‌های ساختمان ناایمن در کرمان/لزوم نظارت بیشتر بر امنیت سازه‌ها

منبع: ایـسنا
? برخورد قاطع با بساز بفروش‌های ساختمان ناایمن در کرمان/لزوم نظارت بیشتر بر امنیت سازه‌ها