برای آزادی به عشق شهادت/ از سبزوار تا کرمان، مرد، غیرت، امنیت

غیرت و توجه بیش از حد به آن در میان مردان این مرز و بوم، سابقه‌ای دیرینه دارد، حالا اما در امتداد همان راه، یاسر می‌رود، غرق به خون اما سرافراز می‌رود تا تاکید کند این راه تا ابد هموار، پر رهرو و خدشه ناپذیر است. خبرگزاری فارس کرمان- آمنه شهریارپناه: سرگرد یاسر عبدلی را […]


غیرت و توجه بیش از حد به آن در میان مردان این مرز و بوم، سابقه‌ای دیرینه دارد، حالا اما در امتداد همان راه، یاسر می‌رود، غرق به خون اما سرافراز می‌رود تا تاکید کند این راه تا ابد هموار، پر رهرو و خدشه ناپذیر است.

خبرگزاری فارس کرمان- آمنه شهریارپناه: سرگرد یاسر عبدلی را کمتر کسی می‌شناخت، اما شهادت او را بزرگ کرد و نام و یادش را سر زبان‌ها انداخت، خیلی‌ها دنبال چرایی و دلیل آسمانی شدنش بودند تا اینکه خبر آوردند سرگرد برای آزادی دو زن جانش را کف دستش گذاشته و بی‌پروا به دل خطر زده است.

همین که اسم این مادر و دختر آمد و آزادی آنها دلیل شهادت سرگرد شد، دیگر کسی نپرسید چرا جان شیرینش را فدا کرد چراکه اینجا زن، به‌ویژه مادر و دختر حرمت دارد، این کشور برای امنیت زنان و مادران و دخترانش گروه‌گروه شهید داده است.

سرگرد عبدلی فدایی آخری نیست، اولی هم نبود، همین چند وقت پیش در سبزوار یک جوان رعنا و رشید از میان مردم عادی برخاست و برای نجات دو زن، بهشتی شد، پیش‌تر از او هم بودند کسانی که سر باختند تا امنیت و حرمت زنان کشور حفظ شود.

غیرت و توجه بیش از حد به آن در میان مردان این مرز و بوم، سابقه‌ای دیرینه دارد و جوانان غیور در جمهوری اسلامی نیز کم نیستند.

یک روز بعد از اینکه دشمن بعثی خرمشهر را گرفت، جسد بی‌جان دختر خرمشهری رو به تیرک بلندی بستند، رگ غیرت رزمنده‌های خوش‌غیرت ایرانی به جوش آمد و تکاورهای نیروی زمینی ارتش سه شهید دادند تا او را پایین آوردند.

حالا اما در امتداد همان راه، یاسر می‌رود، غرق به خون اما سرافراز می‌رود تا تاکید کند این راه تا ابد هموار، پر رهرو و خدشه ناپذیر است.

 معاونت اجتماعی فراجا چگونگی پرواز تا ملکوت یاسر را تشریح کرده که در ادامه به آن می پردازیم.

“هفته گذشته در شهرستان بم یک مادر و دختر به گروگان گرفته شده و به شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان انتقال داده می‌شوند.

این گروگان‌گیری بابت آزادی یکی از زندانی‌های گروگان‌گیرها در زندان بم بوده است.

اداره‌کل اطلاعات و نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از این گروگانگیری باخبر می‌شوند و در ۲۴ اردیبهشت‌ماه اقدام برای رهاسازی گروگان‌ها می‌کنند و در حین آزادسازی گروگان‌ها یک نفر از نیروهای اطلاعات زخمی می‌شود و سرگرد یاسر عبدلی جانشین پلیس اطلاعات شهرستان خاش به شهادت می‌رسد.

 مادر و دختر در سلامتی کامل آزاد و به شهرستان بم بازگردانده شده‌اند و گروگانگیرها نیز شناسایی می‌شوند اما با استفاده از شرایط خاص منطقه و تاریکی شب، آنها متواری می‌شوند.

 این گروگان‌گیرها همچنان تحت تعقیب پلیس استان هستند و مسوولان استان سیستان و بلوچستان قول داده‌اند نهایتا تا فردا این افراد را دستگیر کنند.”

به گزارش فارس، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید یاسر عبدلی عصر امروز از میدان آزادی کرمان به سمت موزه دفاع مقدس و فردا نیز در زادگاه خود یعنی شهرستان کوهبنان برگزار می‌شود.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





برای آزادی به عشق شهادت/ از سبزوار تا کرمان، مرد، غیرت، امنیت

منبع: فــارس
? برای آزادی به عشق شهادت/ از سبزوار تا کرمان، مرد، غیرت، امنیت