بدحجابی ارزش‌های بانوان را تحت تأثیر قرار می‌دهد

بانوی حافظ کل قرآن‌ گفت: بی‌حجابی و بدحجابی ارزش‌های راستین بانوان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ آرزو نیکوبخت حافظ کل قرآن از جمله بانوان کرمانی است که با وجود داشتن حجاب توانسته فردی موفق و مؤثر در جامعه باشد که در ادامه با وی گفتگویی داشته‌ایم. در […]

بانوی حافظ کل قرآن‌ گفت: بی‌حجابی و بدحجابی ارزش‌های راستین بانوان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ آرزو نیکوبخت حافظ کل قرآن از جمله بانوان کرمانی است که با وجود داشتن حجاب توانسته فردی موفق و مؤثر در جامعه باشد که در ادامه با وی گفتگویی داشته‌ایم.

در این گفتگو آرزو نیکوبخت گفت: از سال ۱۳۹۱ به‌عنوان فعال قرآنی و مربی قرآن در سطوح مختلف اعم از؛ روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم حفظ و… وارد سیستم شهرداری و در فرهنگ‌سرای کوثر مشغول خدمت شدم. 

وی افزود: حدود پنج سال معاون فرهنگ‌سرای کوثر بودم و حدود پنج سال به‌عنوان مدیر فرهنگ‌سرا ارائه خدمت کردم و الان قریب به یک‌ونیم سال است که در بنیاد خیریه و توسعه بناهای ماندگار شهرداری مشغول به کار هستم.

این حافظ قرآن تصریح کرد: از سال ۱۳۷۵ حفظ قرآن را شروع کردم و در سال ۱۳۷۷ حافظ کل قرآن‌ شدم.

وی ادامه داد: به لطف خدا و برکت و نورانیت آیات قرآنی از سال ۱۳۷۷ به‌عنوان مربی قرآن‌ و نهج‌البلاغه در مراکز قرآنی خادم قرآن و نهج‌البلاغه و همچنین مسئول واحد خواهران هیئت مذهبی محبان‌المهدی نیز بودم و به لطف خدا توفیق خدمت به قرآن و خلق خدا در زمینه‌ آموزش‌های دینی، معرفتی و قرآنی را داشتم.

نیکوبخت عنوان کرد: راز موفقیت خود را در ایمان و باور قلبی‌ام نسبت به آیات نورانی قرآن کریم و معجزات قرآنی و همچنین معجزاتی که از نهج‌البلاغه به‌واسطه کلام نورانی آقا اميرالمؤمنين در زندگی شخصی‌ام دیدم و همچنین تشویق پدر و مادر بزرگوار و مرحومم و همچنین همسر ارجمندم می‌دانم.

حافظ کل قرآن مطرح کرد: آیات حجاب در دو سوره مبارکه احزاب و نور بیان شده است؛ مفسران آیات ۳۲، ۳۳، ۵۳، ۵۴، ۵۵ و ۵۹ سوره مبارکه احزاب و آیات ۳۰، ۳۱، ۵۸، ۵۹ و ۶۰ سوره مبارکه نور را به‌عنوان آیات حجاب می‌دانند.

نیکوبخت ادامه داد: بررسی این آیات در رفع بسیاری از شبهات ما درخصوص مسأله پوشش بانوان و واجباتی که پیرامون این مسأله وجود دارد، کمک شایانی می‌کند؛ البته آیات متعدد دیگری هم در این زمینه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بدحجابی و بی‌حجابی زنان آزار و اذیت مردان هرزه را به‌دنبال دارد و ارزش‌های راستین دختران و بانوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ همچنین بی‌حجابی و بدحجابی علاوه‌بر آثار فردی در نهاد مقدس خانواده نیز تاثیر منفی دارد؛ بی‌علاقه شدن به ازدواج، تزلزل بنیاد خانواده و افزایش میزان طلاق از جمله آثار شوم بی‌حجابی است.

نیکوبخت گفت: بهترین و مؤثرترین راهکارها برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از نظر بنده فرهنگ‌سازی در رسانه، تولید پوشاک مناسب و آموزش در خانواده‌ها که با رعایت و به‌کارگیری این روش‌ها جامعه و افراد به سلامت و آرامش می‌رسند و مسأله‌ دیگر در این زمينه از نظر بنده تقویت بعد معنوی افراد می‌باشد.

این حافظ قرآن بیان کرد: مادر به‌عنوان بهترین الگوی عملی و تأثیرگذار روی شخصیت و طرز تفکر فرزندان به‌ویژه دختران نقش نمادین دارد و رفتار، کردار و پندار او مستقیماً در فرآیند رشد و تکوین تعیین‌کننده است.

وی افزود: بنابر فرمایش امام صادق(ع) خوش‌بخت کسی است که مادرش دارای گوهر گران‌بهای عفت باشد.

نیکوبخت تصریح کرد: در خانواده ابتدا باید فرزند را با مفهوم حجاب آشنا کرد و دید درستی در این زمینه به فرزند داد و بعد از آموزش فرهنگ حجاب باید کاری کرد که فرزند از این پوشش انتخاب خوش‌آیندی داشته باشد.

انتهای خبر/ک
منبع: کرمان۱۴۰۰ 




بدحجابی ارزش‌های بانوان را تحت تأثیر قرار می‌دهد

منبع:آرمـان
? بدحجابی ارزش‌های بانوان را تحت تأثیر قرار می‌دهد