بخوان از کبوترخان، شهر بستنی ایران

اینجا نمادی از خودباوری، خواستن و توانستن است، از دل آن شادی می‌شکفد و عشق بیرون می‌ریزد، اینجا خیلی وقت است که زندگی معنای تاز‌ه‌ای پیدا کرده، زنده باد کبوترخان، شهر بستنی ایران! نذیر کرمان کرمان/ آمنه شهریارپناه: در این روزهای گرم منتهی به تابستان به یکی از مناطق دلچسب و خوشمزه کرمان سفر می‌کنیم، […]


اینجا نمادی از خودباوری، خواستن و توانستن است، از دل آن شادی می‌شکفد و عشق بیرون می‌ریزد، اینجا خیلی وقت است که زندگی معنای تاز‌ه‌ای پیدا کرده، زنده باد کبوترخان، شهر بستنی ایران!

نذیر کرمان کرمان/ آمنه شهریارپناه: در این روزهای گرم منتهی به تابستان به یکی از مناطق دلچسب و خوشمزه کرمان سفر می‌کنیم، جایی که حالا اسم و آوازه‌اش فراتر از استان رفته و به گوش مردم کشور رسیده است، حتی گردشگر خارجی هم جذب می‌کند.

روستایی در نزدیکی شهرستان رفسنجان که هر مسافری را مجبور می‌کند تا توقف کرده و تجربه حس خوب داشته باشد، اجباری که از دل و جان است، وقتی اسم رفسنجان وسط می‌آید ناخودآگاه به نماد خندان و پرخاصیتش می‌رسیم اما اینجا طوری دیگر جذاب و دلپذیر شده است.

چند قدم که برمی‌داری چند بستنی فروشی را پشت سر گذاشته‌ای، اگر اولین بار سفر کرده باشی همه وجودت تعجب می‌شود و از خودت می‌پرسی: چه خبره؟ یه روستا و این همه بستنی فروشی!!

آری! این مسیر گردشگری از دل پتانسیل کشاورزی و دامپروری این منطقه بیرون می‌زند، اینجا تنها مکانی نیست که گاو و گوسفندان زیاد و شیر تازه فراوانی دارند، اما اولین جایی است که مردمانش خودباوری و خلاقیت را درهم آمیخته و روستای خود را تافته جدا بافته کرده‌اند، جوانان آن با شیر تازه محل زندگی خود معجونی می‌سازند که در کشور بی‌نظیر است.

وقتی اولین بار سعی کردند به سمتی بروند که مخصوص یک روستا نیست، نمی‌دانستند که این اقدام برایشان یک میراث ماندگار خواهد بود، اما این منطقه به واسطه مکان استراتژیکش این موقعیت را در اختیارشان گذاشت و آنها نیز به بهترین نحو از آن استفاده کردند.

جشنواره‌های بستنی که پای ثابت فعالیت‌های هرساله این منطقه شده‌اند نیز در معرفی آن بی‌تاثیر نبوده و موجب شده همین روستای کوچک حالا به غول بستنی کشور تبدیل و هرساله مسافران زیادی را به این روستا بکشاند، حتی به قیمت اینکه راهشان کمی دور شود.

اینجا نمادی از خودباوری، خواستن و توانستن است، از دل آن شادی می‌شکفد و عشق بیرون می‌ریزد، اینجا خیلی وقت است که زندگی معنای تاز‌ه‌ای پیدا کرده، زنده باد کبوتر خان، شهر بستنی ایران!

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





بخوان از کبوترخان، شهر بستنی ایران

منبع: فــارس
? بخوان از کبوترخان، شهر بستنی ایران