باید قهرمان‌سازی کرد و مرجعیت را به معلمان بازگرداند

نذیر کرمان/کرمان معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه اصرار ما بر فراهم شدن موقعیت‌های تربیتی برای معلمان است، گفت: تاکید بر نقش تربیتی و الگویی معلم است؛ باید قهرمان‌سازی کرده و مرجعیت را به معلمان بازگرداند و یکی از راه‌ها این است که موقعیت‌هایی را فراهم کرد تا […]

نذیر کرمان/کرمان معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه اصرار ما بر فراهم شدن موقعیت‌های تربیتی برای معلمان است، گفت: تاکید بر نقش تربیتی و الگویی معلم است؛ باید قهرمان‌سازی کرده و مرجعیت را به معلمان بازگرداند و یکی از راه‌ها این است که موقعیت‌هایی را فراهم کرد تا معلمان در حوزه‌های مختلف استعداد خود را نشان دهد.

حمید طریفی‌حسینی امروز ۲۱ تیرماه در ارتباط ویدئوکنفرانس در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن و عترت و مسابقات ورزشی بانوان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی کشور (که در گلزار شهدای کرمان برگزار شد)، اظهار کرد: در آموزش و پرورش استثنایی تلاش داریم فضای با نشاطی فراهم شود و در این راستا برنامه‌های متعددی در قالب مسابقات ورزشی و قرآن و عترت برای دانش‌آموزان و کارکنان برگزار می‌شود.

وی افزود: در کنار برگزاری مسابقات، کارگاه‌های توانمندی و دوره جهادی نیز برای معلمان برگزار می‌شود و تحولات را براساس سند تحول بنیادین پیگیری می‌کنیم.

طریفی‌حسینی بیان کرد: در دو سال اخیر با یک ریل‌گذاری جدید تلاش کردیم شرایط برای انجام کارهای بزرگ فراهم شود که یکی از محورهای آن توجه همه جانبه به معلم و امور تربیتی، توانمندسازی معلمان و ایجاد محیطی با نشاط، پویا و کارآمد برای کار معلمان است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور احیاء امور تربیتی را از موضوعات مهم دانست و تصریح کرد: بخش مهمی از طراحی فعالیت‌های دانش‌آموزی مربوط به معلمان است و اگر بخواهیم تربیت موردنظر در سند تحول را در کلاس‌های درس پیاده کنیم، باید معلمان نیز قائل به ویژگی‌های مورد نظر در تربیت باشند.

وی برگزاری مسابقات متعدد را کارگاهی آموزشی برای معلمان دانست و ادامه داد: یک معلم ورزشکار، هنرمند، حافظ و یا قاری قرآن تأثیر بیشتری در تربیت و مشخص شدن مسیر زندگی دانش‌آموزان دارد لذا برگزاری چنین مسابقاتی سبب می‌شود تا معلم به‌عنوان یک الگو برای دانش‌آموزان معرفی شود.

معاون وزیر با بیان اینکه اصرار ما بر فراهم شدن موقعیت‌های تربیتی برای معلمان است، افزود: تاکید بر نقش تربیتی و الگویی معلم است؛ باید قهرمان‌سازی کرده و مرجعیت را به معلمان بازگرداند و یکی از راه‌ها این است که موقعیت‌هایی را فراهم کرد تا معلمان در حوزه‌های مختلف استعداد خود را نشان دهد.

طریفی‌حسینی تصریح کرد: معلمان ورزشکار، هنرمند و فعالان حوزه قرآنی باید شناسایی شود تا ارزش‌های معنوی و اخلاقی را که در نظام تربیتی مد نظر داریم، به دانش‌آموزان منتقل کنیم. تمام تلاش ما بر این است که معلمان پیشرو شناسایی و به‌عنوان الگو به دانش‌آموزان معرفی شوند.

وی به مسابقات قرآنی و ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره از مسابقات چندین هزار نفر شرکت کردند که در مجموع ۴۶۹ نفر به مرحله کشوری راه یافتند. حدود ۱۶۰ نفر از این افراد در مسابقات قرآن و عترت(حفظ، قرائت، تدبر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه) شرکت می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در مجموع ۳۰۹ نفر در مرحله کشوری مسابقات ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی حضور دارند، اظهار کرد: سیاست ما در این دوره از مسابقات بر این است که بخشی از مسابقات قرآنی و ورزشی همکاران دارای معلولیت در کنار همکاران عادی برگزار شود.

طریفی‌حسینی در پایان با بیان اینکه برگزاری اردوها و سفرهای تربیتی از شاخص‌هایی است که هم برای دانش‌آموزان و هم همکاران پیگیری می‌شود، گفت: امیدواریم شرایط پویا و بانشاطی برای تربیت در مدارس فراهم شود که این امر جز با کار جهادی محقق نمی‌شود و امیدواریم الگوسازی در مدارس به یک جریان در مدارس تبدیل شود تا به مأموریت خود در آموزش و پروش عمل کنیم و به اهداف خود برسیم.

انتهای پیام




باید قهرمان‌سازی کرد و مرجعیت را به معلمان بازگرداند

منبع: ایـسنا
? باید قهرمان‌سازی کرد و مرجعیت را به معلمان بازگرداند