بانوی توانمندی که زمینه آموزش و اشتغال بیش از ۴۰۰ مددجوی کرمانی را فراهم کرد

فریبا سالاری بانوی توانمند کرمانی توانسته با تلاش فراوان زمینه آموزش و اشتغال۴۰۰ مددجوی کرمانی را فراهم و سفره با برکتی را برای این مددجویان پهن کند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، فریبا سالاری، راهبر شغلی طرح قالی‌بافی و گلیم‌بافی از بانوان فعال و توانمند استان کرمان است که توانسته با تلاش و پشتکاری […]


فریبا سالاری بانوی توانمند کرمانی توانسته با تلاش فراوان زمینه آموزش و اشتغال۴۰۰ مددجوی کرمانی را فراهم و سفره با برکتی را برای این مددجویان پهن کند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، فریبا سالاری، راهبر شغلی طرح قالی‌بافی و گلیم‌بافی از بانوان فعال و توانمند استان کرمان است که توانسته با تلاش و پشتکاری که دارد زمینه آموزش و اشتغال ۴۰۰ مددجو و زن سرپرست خانوار را فراهم کند و سفره با برکتی را برای این قالی‌بافان در استان کرمان پهن کند.

خانم سالاری با ۴۵ سال سن و دارا بودن مدرک ارشد گلیم می‌گوید: تاکنون با برگزاری دوره‌های آموزش قالی‌بافی، گلیم‌بافی و پته‌دوزی برای ۴۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان‌های بردسیر، کهنوج، ارزوئیه و مناطق یک و دو شهر کرمان زمینه اشتغال و توانمندی آنها را فراهم کنم.

وی به نحوه آشنایی خود با طرح راهبری شغلی کمیته امداد اشاره می‌کند و می‌افزاید: طی شرکت در نمایشگاه صنایع دستی در تهران یا طرح راهبری شغلی کمیته امداد آشنا شدم و پس از اتمام نمایشگاه به کمیته امداد استان کرمان مراجعه و طرح خود را به این نهاد پیشنهاد دادم و پس از تائید طرح و انعقاد تفاهم‌نامه در جهت توانمندسازی مددجویان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان گام برداشتم.

 سالاری با بیان اینکه در همایش راهبران برتر کمیته امداد موفق به کسب لوح تقدیر شده‌ام، خاطرنشان می‌کند: به‌دنبال ارائه آموزش‌های بیشتر به مددجویان در دیگر استان‌ها هستیم که امیدوارم بتوانم به ارائه آموزش به مددجویان بیشتری زمینه توانمندی آنها را فراهم کنم.

وی می‌گوید: از سال ۱۴۰۰ که همکاری خود را با کمیته امداد شروع کرده‌ام تاکنون ۳۵۰ تخته فرش و گلیم توسط مددجویان استان که آموزش‌های قالی‌بافی و گلیم‌بافی به آنها ارائه کرده‌ام، تولید و به فروش رسیده است.

این بانوی توانمند در ادامه می‌افزاید: به‌دنبال اجرای طرح پرورش حلزون در بین مددجویان هستم که مقدمات این طرح فراهم و بزودی به مددجویان متقاضی این آموزش‌ها را ارائه و با آموزش و ایجاد اشتغال و فروش تولیدات مددجویان زمینه توانمندی آنها را فراهم خواهد کرد.

ناصر عسکری‌نژاد، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان نیز در خصوص طرح راهبری شغلی کمیته امداد اظهار کرد: راهبر شغلی در واقع یک فعال اقتصادی و کارآفرین و دارای یک بنگاه اقتصادی است که در یک کسب و کار، تخصص و تجربه‌های خوب و موفقی را به دست آورده است که در قالب این طرح، کارآفرینان طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد داده و پس از بررسی، تصویب و احراز صلاحیت در هیأت ارزیابی راهبری استان، با انعقاد تفاهم‌نامه نسبت به توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان اقدام می‌کنند.

وی افزود: کمیته امداد نیز مددجو را به کارآفرین ارجاع می‌دهد تا با توجه به تخصص خود پس از انجام مشاوره و امکان‌سنجی، برای مددجو فرصت شغلی پایدار ایجاد کند. راهبر شغلی یک تعاونی، گروه و یا یک کارآفرین حرفه‌ای است که در یک ‌رشته شغلی مشخص دارای سابقه و تجربه موفق است به نحوی که بر کل زنجیره ارزش این شغل تسلط کامل دارد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





بانوی توانمندی که زمینه آموزش و اشتغال بیش از ۴۰۰ مددجوی کرمانی را فراهم کرد

منبع: فــارس
? بانوی توانمندی که زمینه آموزش و اشتغال بیش از ۴۰۰ مددجوی کرمانی را فراهم کرد