بافت تاریخی جوپار کرمان مرمت و ساماندهی می‌شود

کرمان – فت فتو – معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: عملیات مرمت و ساماندهی بافت تاریخی شهر جوپار با اعتباری معادل ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا می‌شود. به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنیاع دستی […]

کرمان – فت فتو – معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: عملیات مرمت و ساماندهی بافت تاریخی شهر جوپار با اعتباری معادل ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنیاع دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی اظهار داشت: در این پروژه مرمتی، نماهای بافت تاریخی شهر جوپار تعمیر و مرمت می‌شود که اندود کاه‌گل، تراش اندود فرسوده و آجر چینی از آن جمله است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه جوپار دارای آب و هوای مطبوعی است و یکی از مقاصد گردشگری مذهبی کرمان نیز به شمار می‌رود بنابراین مرمت و ساماندهی بافت تاریخی این شهر در اولویت برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان قرار دارد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: شهر جوپار که قنات جهانی گوهرریز را در خود جای می‌دهد در طول سال میزبان گردشگران زیادی است که می‌طلبد در زمینه ایجاد زیرساخت های گردشگری آن با همکاری بخش خصوصی اقداماتی انجام شود.

شهر ییلاقی جوپار در تابستان دارای آب و هوایی خنک و مطبوع است که قنات جهانی گوهر ریز، مقبره امامزاده حسین (ع) و رشته کوه چهار هزار و ۱۳۵ متری جوپار از جاذبه های تاریخی و طبیعی این منطقه محسوب می شود.

شهر جوپار در ۲۵ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان و در دامنه کوهی به همین نام واقع شده است.




بافت تاریخی جوپار کرمان مرمت و ساماندهی می‌شود

منبع: ایرنـا
? بافت تاریخی جوپار کرمان مرمت و ساماندهی می‌شود