باغداران پسته رفسنجان در انتظار تسهیلات دولتی

مدیرجهادکشاورزی رفسنجان گفت دولت با تسهیلات کم بهره به کشاورزان زمینه تعمیر و مسایل تغذیه ای را برای باغداران فراهم میکند. به گزارش فت فتو،حاجی عبدالهی افزودارزش باغ های پسته شهرستان رفسنجان ٢/۵ تا ٣ هزار میلیارد است که سرمایه ملی محسوب می‌شوندکه کشاورزان برای تغذیه و نگهداری باغ‌ها به تسهیلات دولتی نیاز دارند. مدیر […]

مدیرجهادکشاورزی رفسنجان گفت دولت با تسهیلات کم بهره به کشاورزان زمینه تعمیر و مسایل تغذیه ای را برای باغداران فراهم میکند.

به گزارش فت فتو،حاجی عبدالهی افزودارزش باغ های پسته شهرستان رفسنجان ٢/۵ تا ٣ هزار میلیارد است که سرمایه ملی محسوب می‌شوندکه کشاورزان برای تغذیه و نگهداری باغ‌ها به تسهیلات دولتی نیاز دارند.

مدیر جهار کشاورزی رفسنجان بیشترین سرمازدگی را مربوط به منطقه نوق و ارقام اوحدی یا فندقی، احمدآقایی و کله قوچی ذکر کردو گفت سرمازدگی ٣٧۵٠ میلیارد تومان به محصول پسته این شهرستان خسارت رسانده است.

ویبا اشاره به اینکه رفسنجان هرساله به طور میانگین ٢۵٠ میلیون دلار تولید پسته داردبیان کردیک چهارم باغ های پسته شهرستان بیمه هستند اما مبلغی که پرداخته می‌شود فقط هزینه تولید است.

حاج عبداللهی با اشاره به این که سرمازدگی به محصول سال ١۴٠٢ هم خسارت رسانده؛ گفت  این شرایط زندگی برای کشاورزان و باغداران مشکل کرده است.

وی وام کشاورزی بلاعوض، استمهال وام هایی که سال‌های قبل نپرداختند. تسهیلات ارزان قیمت برای سال اینده را از مهمترین خواسته های کشاورزاندانست.

ناصری نماینده کشاورزان هم گفت اگر بتوانیم با برنامه ریزی باغ‌ها را ریکاوری و با اسید آمینه و جلبک باغ را تغذیه کنیم، وضعیت درختان برای سال آینده خوب می‌شود

وی ایجاد دفتر پسته در وزارت کشاورزی،تامین برق چاه های کشاورزی با پنل خورشیدی و ایجاد استخر پرورش ماهی مسقف را خواستار شد.

 




باغداران پسته رفسنجان در انتظار تسهیلات دولتی

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? باغداران پسته رفسنجان در انتظار تسهیلات دولتی