بازنشر محتوای مجرمانه در فضای مجازی جرم است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر گفت: محتوای مجرمانه حتی انتشار و کپی کردن در صفحات شخصی، مسؤولیت کیفری فرد را سلب نمی‌کند و فراخور موضوع، مشمول مجازات می‌شود. عماد بنی‌اسدی امروز در گفت‌وگو با نذیر کرمان در بردسیر، اظهار داشت:  در بحث مطالبات مردمی درخصوص افزایش نرخ اجاره‌بها در بردسیر، گشت صیانت از حقوق […]


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر گفت: محتوای مجرمانه حتی انتشار و کپی کردن در صفحات شخصی، مسؤولیت کیفری فرد را سلب نمی‌کند و فراخور موضوع، مشمول مجازات می‌شود.

عماد بنی‌اسدی امروز در گفت‌وگو با نذیر کرمان در بردسیر، اظهار داشت:  در بحث مطالبات مردمی درخصوص افزایش نرخ اجاره‌بها در بردسیر، گشت صیانت از حقوق عامه برای جلوگیری و برخورد با گران‌فروشی راه‌اندازی شده است و تعدادی بنگاه معاملاتی هم پلمپ شده‌اند.

عبور بنگاه‌های املاک از نرخ‌نامه‌ تخلف است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر عنوان کرد: نرخ‌نامه‌ای براساس مناطق بردسیر توسط کارشناسان تنظیم شده که در آن نرخ حداکثری اجاره‌بها و فروش در آن آمده که در اختیار بنگاه‌های املاک قرار می‌گیرد تا اگر قصد اجاره یا فروش ملکی را داشتند سقف قیمت را رعایت کنند، در غیر این صورت تخلف محسوب می‌‎شود.

وی ابراز کرد: گشت صیانت از حقوق عامه نیز به صورت محسوس و نامحسوس فعال است، در خصوص سایر اصناف نیز گزارشاتی داشتیم که در حال پیگیری است.

بنی‌اسدی اضافه کرد: مثلا قیمت میوه در میوه فروشی‌ها مختلف است و هرکدام برای یک نوع محصول قیمت متفاوتی ارائه می‌دهند، حتی میوه‌های سالم و فاسد را مخلوط و بهداشت را رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در گشت‌ها با تعدادی از متخلفان برخورد شده و در آینده در جلسه‌ای که با آنها داریم تخلفات گوشزد می‌شود و در صورت تکرار برخورد خواهد شد.

ورود دادستانی به تعیین دستمزد کارگر در بردسیر

بنی‌اسدی به مراجعات مردمی برای نرخ دستمزد کارگر اشاره کرد و بیان داشت: قرار بر این شده که یک دفتر راه‌اندازی شود و افرادی که نیاز به کارگر دارند به این دفتر مراجعه و هزینه کارگر هم براساس نرخ مصوب در این دفتر پرداخت کنند.

وی افزود: با اداره کار، نماینده کارگران و مسؤولان مهمانشهر شهید چمران در حال پیگیری این موضوع هستیم و در ماه جاری این مساله هم حل می‌شود تا شاهد این صحنه‌های زشت تجمع افراد جلوی مهمانشهر بردسیر نباشیم.

برخورد دستگاه قضائی با خرده‌فروشان 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر از مبارزه با خرده‌فروشان سخن گفت و تصریح کرد: تعدادی از مکان‌ها پلمب شده و پاکسازی نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از شهرداری خواسته‌ایم تا مکان مخروبه‌ای که پاتوق آنها است را جمع‌آوری کند.

بازنشر مطالب مجرمانه جرم است

وی با تاکید بر اینکه کپی کردن و منتشر کردن مطالب مجرمانه هم جرم محسوب می‌شود، گفت: در جرائم رایانه‌ای، برخی از کپی کردن و منتشر کردن مطالبی که جرم است ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند و نمی‌دانند که صرفا کپی کردن یک مطلب هم جرم محسوب می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر اضافه کرد: محتوای مجرمانه حتی انتشار و کپی کردن در صفحات شخصی مسؤولیت کیفری فرد را سلب نمی‌کند و فراخور موضوع، مشمول مجازات می‌شود.

لینک‌های ناشناس را باز نکنید 

 وی به باز نکردن لینک‌های ناشناس تاکید و تصریح کرد: مردم توجه داشته باشند، پیامک‌های حاوی ابلاغ‌های دادگستری با اسم عدل ایران به افراد ارسال می‌شود.

بنی‌اسدی با اشاره به بالا بودن قیمت زمین‌ها در مزایده شهرداری در بردسیر، ابراز داشت: بحث قیمت بالاتر از عرف زمین در مزایده زمین‌های شهرداری را هم پیگیری کردیم که با نظر کارشناسان این قیمت‌ها کمتر اعلام شده است.

پایان پیام / ۸۰۰۶۰ / ش





بازنشر محتوای مجرمانه در فضای مجازی جرم است

منبع: فــارس
? بازنشر محتوای مجرمانه در فضای مجازی جرم است