بازریابی و فروش محصولات، حلقه مفقوده بعد از تولیدات مشاغل خرد و خانگی

مشاور شرکت یاس نوین پارسه گفت: کشور ایران در راه‌اندازی کسب وکارهای کوچک سهم اندکی در جهان دارد. حمید رضا مددی‌فرد در گفتگو با سرویس اقتصادی فت فتو در خصوص حلقه مفقوده بین تولیدات خانگی و بازار گفت: شرکتی که ما راه اندازی کرده‌ایم در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی و […]

مشاور شرکت یاس نوین پارسه گفت: کشور ایران در راه‌اندازی کسب وکارهای کوچک سهم اندکی در جهان دارد.

حمید رضا مددی‌فرد در گفتگو با سرویس اقتصادی فت فتو در خصوص حلقه مفقوده بین تولیدات خانگی و بازار گفت: شرکتی که ما راه اندازی کرده‌ایم در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی و کوچک فعالیت خود را آغاز کرده است.

مشاور مدیرعامل شرکت یاس نوین پارسه با بیان اینکه در استان یک نماینده داریم، عنوان کرد: هدف اصلی ما خدمت به کسب و کارهای کوچک است و همانطور که در سطح دنیا مشهود است،از هر ۱۰۰ واحد تولیدی در راستای کسب و کارهای کوچک ایجاد می‌شود، در سه سال اول ۹۷ واحد آن از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: اولین علت از بین رفتن کسب و کارهای کوچک به شخص تولید کننده بر می‌گردد زیرا آغاز گران تولید بدون شناخت بازار و نیازسنجی‌های اولیه فقط به تولید می‌پردازد، دومین علت، تولید بدون توجه به استانداردها و شاخص های روز دنیا تولیدات تولید می‌شوند، سومین مورد و شاید مهمترین عامل این است که معمولا تولید کنندگان بازاریابان خوبی نیستند.

مددی‌فرد با تاکید بر این مطلب که هر تولید کننده خوب صرفا بازاریاب خوبی نیست، عنوان کرد: متاسفانه اکثر تولید کنندگان از مکان خوبی برای تولید محصولات خود برخوردار نیستند، بنابراین شرکت یاس پارسه بر اساس همین مشکلات موجود برای ایجاد حلقه مفقوده بعد از تولید پا به عرصه گذاشته است.

مدیرعامل شرکت پارسه تاکید کرد: هدف اصلی ما این است که شرکت‌ها و واحدهای تولیدی کوچک را به هم یا به یک تعاونی وصل کنیم، تا تولید کنندگان بتوانند مباحث مربوط به استاندارد سازی کالاها، از سیب سلامت گرفته تا اخرین مراحل بازاریابی و شرکت در نمایشگاه‌های فروش را به راحتی بتواند طی کند.

مدیر تعاملات استان‌ها  تاکید کرد: اشتغال‌زایی در مباحث خرد و خانگی و کسب و کارهای کوچک زمان شکل می‌گیرد که تولیدکننده بتواند بعد از تولید در بازار قد راست کند،ضمن اینکه ایران در راه‌اندازی کسب وکارهای کوچک سهم اندکی در جهان دارد.

وی ادامه داد: در کشورهای آسیای شرقی سرمایه‌گذاری و هدفمندی در عرصه کسب و کارهای کوچک سهم به سزایی را به خود اختصاص داده‌اند به طور مثال کشور کره جنوبی ۶۷ درصد تولیدات خود را از مشاخل خرد و خانگی اخذ می‌کند و متاسفانه ایران ۴ درصد از تولیداتش در عرصه کسب و کارهای کوچک است.

مشاور مدیرعامل ادامه داد: ما به عنوان بازوی تکمیل کننده و کمک‌کننده به تولیدات کوچک و خرد وارد عرصه می‌شویم به این صورت که اگر تولید کننده نیازمند تسهیلات سرمایه درگردش باشد، ساز و کار اخذ آن را فراهم خواهیم کرد، اگر نیاز به مکان مناسب داشته باشند دراختیار آن‌ها قرار می‌دهیم، راه‌اندازی نمایشگاه‌های دائمی و موقت نیز برای رشد فروش محصولات داخلی و خرد از دیگر اولویت‌های ماست.

مددی‌فرد اذعان کرد: از دیگر کمک‌هایی که به تولید کنندگان می‌توانیم ارائه کنیم، اموزش و حضور در مباحث دیجیتال مارکتینگ است، تا به راحتی بتوانند از این مسیر راه افزایش تولید را طی کنند، در این طریق نیز ما گام به گام آنان را همراهی خواهیم کرد و محصولات را در سبد معیشتی خانوارها قرار خواهیم داد.

وی به نقش بازارچه‌های مرزی در فروش محصولات داخلی اشاره کرد و گفت: بازارچه‌های مرزی بهترین مکان برای فروش محصولات بر پایه صنایع دستی است زیرا اولین معبر برای گردشگران و نیز آخرین معبر در اتمام سفرهای گردشگری و توریستی است که ما با فعال کردن آنها می‌توانیم خدمات زیادی را به تولید و تولید کننده ارائه کنیم.

مشاور مدیر عامل مدعی شد: با ادارات دولتی نیز تفاهم نامه‌های همکاری امضاء کرده‌ایم تا در قفسه فروشگاه‌های مختص به هر اداره و نهاد محصولات خانگی تولید کنندگان داخلی قرار بگیرد.

مددی‌فرد  در پایان به ۴ طرح ملی این شرکت اشاره کرد و گفت: طرح پشم تا فرش، گیاهان دارویی، علوفه ذرتی و دامی،پوشاک و حجاب اسلامی است زیرا این ۴ مورد از معدود مواردی هستند که بیشترین استقبال و البته محصولات تولیدی را در سطح کشور دارند.

وی به گزارشات محققین و کارشناسان استناد کرد و گفت: ایران در جهان پنجمین تولید کننده پشم گوسفند است و در عین حاصل متاسفانه چهارمین وارد کننده نخ در جهان هم هستیم،یعنی زیر ساخت مناسبی در عرصه تولیدات نساجی در کشور را نداریم.

مدیرعامل تاکید کرد: با نیازسنجی صورت گرفته در عرصه نساجی ما به عنوان یک بازوی کمکی در این عرصه وارد شدیم و مشاغل خرد خانگی، از پشم‌ریسی تا نخ، از نخ‌ریسی تا رنگ‌رزی، از رنگ‌رزی تا تولید فرش را آغاز کرده‌ایم که تا کنون موفقیت‌هایی را در تولید گلیم، نمد و نمد صنعتی نیز به دست آورده‌ایم.

مدیر تعاملات استان‌ها با بیان اینکه به دنبال احیاء شغل‌های سنتی ایرانی هستیم، خاطر نشان کرد: در عرصه پشم‌چینی نیز هنوز کشاوز ما به روزرسانی نشده است و پشم تمام قسمت‌های بدن گوسفند را می‌چیند که روند تولید نخ را کاهش می‌دهد، ما با طراحی یک دستگاه کوچک داخلی با قابلیت حمل راحت و قیمت ارزان پشم‌ریسی و تولید نخ را به خانه‌ها برده‌ایم و از صد کیلو پشم ۷۵ کیلو نخ تولید می‌شود که این می‌تواند کمک بزرگی به عرصه نخ ریسی و احیاء شغل‌های خانگی کند.

انتهای خبر/ طهماسبی




بازریابی و فروش محصولات، حلقه مفقوده بعد از تولیدات مشاغل خرد و خانگی

منبع:آرمـان
? بازریابی و فروش محصولات، حلقه مفقوده بعد از تولیدات مشاغل خرد و خانگی