بازدید رئیس‌جمهور از پروژۀ انتقال آب خلیج‌فارس به کرمان و رفسنجان

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس‌جمهوری در ادامۀ برنامه‌های سفر یک‌روزه به استان کرمان،جمعه نهم تیرماه،از روند پیشرفت خط انتقال آب از خلیج‌فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان بازدید کرد. مجری طرح انتقال آب از خلیج‌فارس در این بازدید گفت:«این طرح با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی و با هدف رفع تنش آبی ۲ شهر کرمان و […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس‌جمهوری در ادامۀ برنامه‌های سفر یک‌روزه به استان کرمان،جمعه نهم تیرماه،از روند پیشرفت خط انتقال آب از خلیج‌فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان بازدید کرد.

مجری طرح انتقال آب از خلیج‌فارس در این بازدید گفت:«این طرح با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی و با هدف رفع تنش آبی ۲ شهر کرمان و رفسنجان اجرا می‌شود و نیاز آبی حدود یک‌میلیون و پانصدهزار نفر را به میزان قابل توجهی برطرف می‌کند».

فرحبخش افزود:«محل اجرای عملیات پروژۀ اضطراری انتقال آب شرب به شهر رفسنجان از سامانۀ‌ انتقال آب خلیج‌فارس در کمربندی جاده رفسنجان به کرمان به طول ۱۶ کیلومتر به مخزن اصلی این شهر در حال انجام است».

 وی بیان کرد:«عملیات انتقال آب شرب از خلیج‌فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان شامل ۱۴۵ کیلومتر خط انتقال آب،۲ تصفیهخانه و ۲ ایستگاه پمپاژ آب است».

فرحبخش گفت:«برای تکمیل طرح انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان،سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و قرار است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان،طرح انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب در سال،با پیش‌بینی اعتبار بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان آغاز شده و تاکنون ۱۶ کیلومتر لوله‌گذاری ۲ هزار میلیمتر،۲۱ کیلومتر لوله‌گذاری ۱۸۰۰ میلیمتر و ۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری ۱۰۰۰ میلیمتری از این پروژه برابر با ۴۵.۵ درصد از پروژه اجرا شده است.




بازدید رئیس‌جمهور از پروژۀ انتقال آب خلیج‌فارس به کرمان و رفسنجان

منبع:خبر کرمان
?

بازدید رئیس‌جمهور از پروژۀ انتقال آب خلیج‌فارس به کرمان و رفسنجان

:اخبار استان کرمان – اقتصادی