بازار پساب در کشور راه‌اندازی می‌شود

فت فتو ـ گروه اقتصاد:وزیر نیرو در نشست با استانداران سراسر کشور اعلام کرد:«در دولت سیزدهم افتتاح و آبگیری ۵۰ سد با حجم هشت میلیارد مترمکعب تعریف ‌شده است. علاوه بر این،برای ۱۵ سد ریل‌گذاری شده است که پس از سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهند رسید». علی‌اکبر محرابیان همچنین با اشاره به پروژه‌های آبرسانی به […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:وزیر نیرو در نشست با استانداران سراسر کشور اعلام کرد:«در دولت سیزدهم افتتاح و آبگیری ۵۰ سد با حجم هشت میلیارد مترمکعب تعریف ‌شده است. علاوه بر این،برای ۱۵ سد ریل‌گذاری شده است که پس از سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهند رسید».
علی‌اکبر محرابیان همچنین با اشاره به پروژه‌های آبرسانی به روستاهای کشور،از استانداران خواست با جدیت روند اجرای این طرح‌های را پیگیری و تکمیل و تسریع آن‌ها را مطالبه کنند.
وزیر نیرو
 قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را دارای ظرفیت‌های قابل توجهی برای بازچرخانی و افزایش بهره‌وری آب دانست و افزود:«بر این اساس بازار یا بورسی برای عرضۀ پساب به منظور استفاده در بخش کشاورزی و صنعت تشکیل خواهد شد و این یعنی منابع جدید برای تخصیص وجود خواهد داشت».

وی به تشریح برنامه‌های مدیریت تامین آب و برق به خصوص در ماه‌های گرم نیز پرداخت و اظهار کرد:«در بخش صنعت دارای ۴۴ صنعت عمده هستیم که دورۀ محدودیت تامین برق آن‌ها با زمان تعمیرات اساسی‌شان هم‌زمان خواهد شد».
وزیر نیرو همچنین از توافق با شهرک‌های صنعتی برای اعمال محدودیت واحدهای مستقر در این شهرک‌ها بر اساس زمان‌بندی یک روز در هفته خبر داد و افزود:«در روزهای اعمال محدودیت،برق پایدار برای فعال‌سازی شیفت شب این صنایع تامین می‌شود».
محرابیان از جبران محدودیت‌های تامین برق به‌خصوص برای صنایع بورسی در دورۀ پس از اوج بار و با اختصاص برق مازاد خبر داد.

به گزارش فت فتو به نقل از وزارت نیرو،وی ۱۱ خردادماه با اشاره به رایگان شدن برق بخش کشاورزی با خاموش کردن موتورهای چاه آب در ساعات اوج بار مصرف ادامه داد:«علاوه بر این درصدد هستیم با تغییر ساعات کار ادارات و کنترل دما تا ۲۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی را ایجاد کنیم».
وی اضافه کرد:«از ادارات دارای مولد خواسته‌ایم در اوج بار مصرف،از مولدهای برق خود استفاده کنند و در این رابطه وزارت نفت اقدام به تامین سوخت مورد نیاز خواهد کرد».
محرابیان گفت:«این کار را پس از ایام تعطیلات پیش‌رو شروع خواهیم کرد و تدابیر لازم برای الزام اداراتی که مصوبات را رعایت نکنند،اندیشیده شده است».
وی افزود:«انتظار صرفه‌جویی برق در بخش خانگی در حد
۳۰۰۰ مگاوات را داریم».

وی از تمامی استانداران خواست برای صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف برق در استان‌های خود تلاش کنند. / الف
 




بازار پساب در کشور راه‌اندازی می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

بازار پساب در کشور راه‌اندازی می‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی