بارش برف وباران در کرمان از فردا/ کاهش دما از چهارشنبه/ هشدار به کشاورزان و دامداران مناطق جنوبی استان

به گزارش فت فتو ، مریم سلاجقه در گفت و گو با رسانه ها  افزود: سامانه بارشی که از روز دوشنبه وارد استان کرمان خواهد شد تا روز چهارشنبه فعال خواهد بود و بارش‌ باران و برف را به دنبال خواهد داشت. وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها برای روزهای سه‌شنبه و […]


به گزارش فت فتو ، مریم سلاجقه در گفت و گو با رسانه ها  افزود: سامانه بارشی که از روز دوشنبه وارد استان کرمان خواهد شد تا روز چهارشنبه فعال خواهد بود و بارش‌ باران و برف را به دنبال خواهد داشت.


وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته پیش بینی می شود ادامه داد: بیشتر مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه جدید قرار می گیرد اما فعالیت این سامانه در جنوب و جنوب غرب کرمان بیشتر خواهد بود.


کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان اظهارداشت: با توجه به کاهش دما در آخر هفته جاری در این استان، کشاورزان و دامداران مناطق جنوبی تمهیدات لازم را در راستای پیشگیری از سرمازدگی محصولات بیندیشند.


وی ادامه داد: کشاورزان در تنظیم دمای گلخانه‌ها دقت لازم را داشته باشند و مردم نیز با توجه به کاهش شدید دما بویژه از اواخر هفته نسبت به مدیریت مصرف بهینه انرژی اهتمام داشته باشند.


سلاجقه تاکید کرد: مردم در صورت نیاز به سفر به مناطق سردسیر و کوهستانی طی روزهای اخیر حتما تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.


وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته لاله زار با ۹ درجه زیر صفر سردترین و ارزوییه با ۱۶ درجه گرمترین مناطق استان کرمان گزارش شده اند اظهارداشت: دمای شهر کرمان امروز یکشنبه در خنک ترین ساعت حداقل سه درجه زیر صفر بود و در گرمترین ساعت به حداکثر ۱۲ درجه خواهد رسید.


کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان بیان کرد: امروز نیز برای سراسر این استان افزایش ابر و برای ارتفاعات شمالی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.


 


انتهای پیام/




بارش برف وباران در کرمان از فردا/ کاهش دما از چهارشنبه/ هشدار به کشاورزان و دامداران مناطق جنوبی استان

منبع: ایـلنا
? بارش برف وباران در کرمان از فردا/ کاهش دما از چهارشنبه/ هشدار به کشاورزان و دامداران مناطق جنوبی استان