اینجا قلب‌ها تندتر می‌تپد/ گزارشی از به‌روزرسانی شهربازی کرمان

مدیر مجموعه شهربازی کرمان گفت: حدود ۷۰ درصد شهربازی کرمان تغییر کرده، در کنار همه تغییرات بزرگ، ۴ دستگاه بسیار پیشرفته خریدیم که نمونه آنها در کشور نیست، این دستگاه‌ها از شهربازی‌های اروپایی شبیه‌سازی شده و دوم فروردین همزمان با افتتاحیه شهربازی جدید از آنها نیز رونمایی می‌شود. به گزارش فت فتو از کرمان، هیجان، […]


مدیر مجموعه شهربازی کرمان گفت: حدود ۷۰ درصد شهربازی کرمان تغییر کرده، در کنار همه تغییرات بزرگ، ۴ دستگاه بسیار پیشرفته خریدیم که نمونه آنها در کشور نیست، این دستگاه‌ها از شهربازی‌های اروپایی شبیه‌سازی شده و دوم فروردین همزمان با افتتاحیه شهربازی جدید از آنها نیز رونمایی می‌شود.

به گزارش فت فتو از کرمان، هیجان، بازی و سرگرمی علاوه بر بچه‌ها، مورد علاقه و پسند بزرگ‌ترها هم هست، کسانی که وقت می‌گذارند تا در جایی لحظاتی را بدون هیاهوی روزمرگی بگذرانند، به جسم و جانشان شوک کوتاه تزریق و به اصطلاح آدرنالین خونشان را آزاد کنند تا به آرامش و سلامتی پایدار برسند، کم نیستند.

همان هورمونی که با بالا رفتن هیجان در بدن ترشح می‌شود و با افزایش ضربان قلب، سبب انقباض عروق و انبساط راه‌های هوایی شده و در بروز واکنش جنگ‌وگریز سیستم عصبی سمپاتیک مؤثر است.

یکی از این راه‌ها، حضور در شهربازی‌هاست، جایی که کرمان تقریبا از وجودش بی‌بهره بود.

با این حال با خبر شدیم که مجموعه شهربازی کرمان به‌روزرسانی شده و قرار است مجهز به دستگاه‌هایی شود که برخی از آنها حتی در کشور هم مورد مشابهشان پیدا نمی‌شود، موضوعی که موجب شادی عاشقان هیجان شد و امیدوار شدند تا بعد از سال‌ها در این حوزه، شاهد اتفاق باشکوهی در کرمان باشند و بتوانند هیجان خود و فرزندان‌شان را در مسیر درست هدایت کنند.

چند ماهی می‌شود که مسؤولان شهربازی کرمان تصمیم گرفتند این فضا را عوض کنند و با تغییر محیط و وسایل، هیجان و شادی را بالا ببرند و صدای فریاد بلند کودکان و خنده از ته دل بزرگترها را که به نوعی‌ساز خوش زندگی است، بیش از پیش در شهر بپیچد.

هفت ماهه نخست سال، هفت برابر سالهای گذشته بلیت فروختیم

چند و چون این تغییر گسترده را از مدیر مجموعه شهربازی کرمان پرسیدیم، روح‌الله مطهری در گفت‌وگو با فت فتو در کرمان به تشریح اقدامات تازه در این مجموعه پرداخت و گفت: تصمیم گرفتیم این فضا را عوض کنیم و از فروردین ماه گذشته کار را آغاز و سعی داشتیم این پروژه را یکساله به پایان برسانیم تا فروردین ماه امسال در اختیار مردم قرار گیرد.

وی عنوان کرد: از اول امسال تا ۱۵ مهرماه، پذیرای ۷۶۰ هزار نفر از هموطنان بودیم و ۷۴۰ هزار بلیت ورودی فروختیم که ۷ برابر سالهای قبل است.

 برای به‌روزرسانی مجموعه شهربازی ۱۹ پروژه تعریف کردیم

مدیر مجموعه شهربازی کرمان عنوان کرد: بعد از آن بود که برای بروزرسانی آن مجموعه دست به کار شدیم و ۱۹ پروژه برای این امر تعریف کردیم، پروژه‌هایی که اکنون فقط ۲ درصد مانده تا تکمیل شوند.

وی ادامه داد: جدول‌گذاری‌های این مجموعه از همان روزهای ابتدایی یعنی سی سال پیش تغییر نکرده بود، چیزی که ۱۹ کیلومتر را تشکیل می‌داد، آن را از مجموعه خارج کردیم و به‌جای جدول، از سنگ استفاده کردیم و در دور جدید شهربازی کرمان جدول قدیمی نداریم.

مطهری خاطرنشان کرد: ورودی بلوار ۲۲ بهمن زیر بار ترافیک بود، برای بررسی میدانی از چند شهربازی کشور بازدید کردم که هرکدام چند درب ورودی داشتند، این امر را در شهربازی کرمان نیز پیاده کردیم تا عبور و مرور راحت‌تر شود.

وی اضافه کرد: آبنمای ۱۴ ساله شهربازی را جمع کردیم و ۲ آبنمای سنگ‌فرش در آن قرار دادیم که ۶ هزار متر مربع سنگ‌فرش و برای آبنماها از کاشی‌های شکسته استفاده کردیم.

دریاچه شهربازی کرمان برای اولین بار ایمن شد

مطهری گفت: از بدو تاسیس شهربازی کرمان، دریاچه‌ای داشتیم که استاندارد نبود، هیچ وقت هم تاییدیه‌های استاندارد را نگرفته بود، امسال هم یک اتفاق کوچک افتاد اما به حد نگران کننده‌ای نبود، تلاش کردیم و برای اولین‌بار دور تا دور آن را نرده زدیم و خیالمان را راحت کردیم، اتفاقی که ایمنی شهربازی را بالا برد آن را استانداردسازی کرد ما در این مکان ۸۹۰ متر طول نرده استیل زدیم تا خدای نکرده اتفاق ناگواری رخ ندهد.

غرفه‌های جدید اغذیه‌فروشی شهربازی صاحبان خود را شناختند

مدیر مجموعه شهربازی کرمان عنوان کرد: غرفه‌های اغذیه شهربازی هم وضعیت خیلی بدی داشتند، بستنی‌فروشی، کبابی، ساندویچی، بلالی و … از حدود سی سال پیش وجود داشتند و به همان شکل هم مانده بودند، همه را تخریب کردیم و ۷ غرفه غذایی نو ساختیم، مزایده‌های آنها انجام شده و برنده‌ها هم مشخص شده‌اند، آنها را واگذار می‌کنیم تا خوراکی‌های بهداشتی‌تر از گذشته در اختیار مردم قرار دهند.

وی ابراز کرد: در شهربازی از آلاچیق‌های قدیمی استفاده می‌کردیم، آن‌ها را حذف کردیم و آلاچیق‌های مدرن که نمونه آن در استان کرمان نیست را جایگزین کردیم.

 تونل نور شهربازی کرمان جزو بزرگترین تونل‌های نور کشور است

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین تونل نور را برای شهربازی کرمان طراحی و در آن ۱۸۰۰ مگاپیکسل نوری کار کردیم که در کرمان تک است، ابراز داشت: این تونل، جزو بزرگترین تونل‌های نور کشور است، نورپردازی مدرن و به‌روزی هم در حال نصب است‌ که به‌زودی تکمیل می‌شود.

مطهری افزود: سرویس‌های بهداشتی مجموعه هم بسیار قدیمی و با عمر سی ساله بودند، این معضل را هم با ساخت ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی که ۸ سرویس برای بانوان و ۸ سرویس هم برای آقایان است، حل کردیم و برای اولین بار ۲ سرویس ویژه معلولان در شهربازی دیده شد که افراد مسن هم می‌توانند از آن ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: تابلوی بزرگی هم که جزو کمبودها بود، انجام شد، برنامه‌ریزی دیوارها و رنگ‌آمیزی آن نیز در حال انجام است که ۹۸ درصد کار پیش رفته است.

سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیاردی و خرید ۴ دستگاه پیشرفته که شبیه‌سازی اروپایی شده‌اند

وی عنوان داشت: اگر در شهربازی دستگاه جدید وارد نشود، به معنای حقیقی خود دست نیافته است، دستگاه‌های زیر ۵ میلیارد تومان به درد شور شهربازی نمی‌خورند، هیجان ندارند، یک نفر در تهران ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده و آن را در اختیار ما گذاشته است، با آن ۴ دستگاه خریدیم که بسیار پیشرفته هستند، برای اولین بار در کشور در کرمان طراحی و نصب می‌شوند، این دستگاه‌ها از شهربازی‌های اروپایی شبیه‌سازی شده که دوم فروردین همزمان با افتتاحیه شهربازی از آنها نیز رونمایی می‌شود.

وی بیان داشت: البته ۸ دستگاه دیگر نیز به آن اضافه می‌شود، سال آینده دستگاه‌های قدیمی را نوسازی می‌کنیم، دستگاه‌های سابق فیزیکی و آهنی بودند که امسال فضای مجازی را هم اضافه کردیم، این اقدام هم برای اولین صورت می‌گیرد.

مطهری با بیان اینکه یک سفره هفت‌سین زیبا هم طراحی کردیم که در ورودی درب ۲۲ بهمن جانمایی می‌شود، ادامه داد: نورپردازی شهربازی را هم برای سال جدید تغییر دادیم، چراغ‌ها را تعویض کردیم، لامپ‌های هزار را برداشتیم و از ال‌ای‌دی استفاده کردیم.

وی توضیح داد: المان شهری و صندلی‌های مجموعه را هم تغییر دادیم، ۱۵۰ صندلی سنگی بسیار خوب با طراحی روز خریدیم که به زیبایی اِلِمان شهری شهربازی کمک زیادی کرده است، سطل‌های زباله قدیمی را هم جمع کردیم و ۱۵۰ سطل زباله جدید هم خریدیم.

شهربازی کرمان ارزانترین شهربازی کشور است

مدیر مجموعه شهربازی کرمان گفت: حدود ۷۰ درصد فیزیک مجموعه شهربازی کرمان به‌هم ریخته و از نو ساخته شده است، یکی از متفاوت‌ترین شهربازی‌های ایران را ساختیم که ارزان‌ترین شهربازی ایران هم هست، نرخ ورودی ما ۵ هزار تومان است، نرخ را پایین نگه داشتیم تا همه مردم با هر توان مالی بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش فارس، اگر چه در طول سالها در کرمان اقدامات خوبی برای تخلیه فشارهای عصبی و خستگی‌های ناشی از کار و زندگی صورت گرفته و شهرداری‌ها سعی کردند مکان‌های مناسبی را ایجاد و در اختیار شهروندان قرار دهند، اما شهربازی‌ها به دلیل رویکردشان مبنی بر ماجراجویی و لذت همراه با ایجاد سر و صدا مستثنی هستند.

به نظر می‌رسد فرزندان این شهر آرام، از فروردین امسال قرار است شور به پا کنند و سر و صدایشان گوش فلک را کر کرده و لذت سرعت و هیجان را همراه با ایمنی تجربه کنند.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





اینجا قلب‌ها تندتر می‌تپد/ گزارشی از به‌روزرسانی شهربازی کرمان

منبع: فــارس
? اینجا قلب‌ها تندتر می‌تپد/ گزارشی از به‌روزرسانی شهربازی کرمان