ایمنی راه‌های استان کرمان نیازمند طراحی یک نسخه کامل است

مشاور عالی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با لحاظ شرایط جغرافیایی، اقلیمی و وسعتی که دارد باید طرحی جامع برای استان کرمان تدبیر کرد. به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» مهران قربانی در آئین تجلیل از برگزیدگان بخش ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اظهار کرد: در ۲۲ سال گذشته […]

مشاور عالی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با لحاظ شرایط جغرافیایی، اقلیمی و وسعتی که دارد باید طرحی جامع برای استان کرمان تدبیر کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» مهران قربانی در آئین تجلیل از برگزیدگان بخش ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اظهار کرد: در ۲۲ سال گذشته در کمیسیون ایمنی راه‌ها حضور داشتم و هر ساله بخشی از وقت کمیسیون به استان کرمان اختصاص می‌یافت.

مشاور عالی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان کرمان اظهار کرد: کرمان، استانی مهم است که ویژگی‌های خاص خودش را دارد و همیشه فکر و بسته ویژه‌ای نیاز داشته است.

بیان کرد: راه‌های پرسرعت استان کرمان باید در این سال‌ها مورد توجه قرار می گرفت. راه‌هایی که یکپارچگی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جای کار زیاد برای ارتقاء ایمنی راه‌ها نیاز است. در برخی از کشورها تلفات جاده‌ای بسیار کم است و این به دلیل میزان کارهای طولانی مدتی است که انجام شده، توصیه کرد: رانندگان با شش دانگ حواسشان رانندگی کنند، استان کرمان به راه‌های پرسرعت شریانی و استراحت گاه بیشتر رانندگان نیاز دارد.

قربانی با اشاره به شاخص‌های خوب در برخی از کشورها، اظهار کرد: برخی کشورها ۳۰ سال در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای کار کرده‌اند به طور مثال شاخص تلفات آنها به ۱۰۰ هزار نفر در یک کشور سه است اما در ایران این شاخص ۱۸ است.

مشاور عالی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در کشور ایران باید ۶ برابر دنیا کار کنیم تا شاخص تلفات ما به ۳ برسد و عملا استان کرمان از جمله استان‌های با وسعت بالاست که باید به این نقطه بیشتر توجه شود.

قربانی اذعان کرد: ۵ شاخص در مسیر ایمنی برای کاهش تلفات وجود دارد که شامل؛ راه، خودور، رفتار، فوریت‌های پزشکی در صحنه و خدمات بعد از آن انتقال به نزدیک‌ترین مرکز درمانی استف باید مورد توجه و تقویت باشد.

وی عنوان کرد: در کشورهای صاحب ایمنی بالا برای هر خودرو درجه سرعتی مشخص شدده است و هر راننده بر اساس درجه خودور میزان سرعت را می‌سنجد و عملا رفتار راننده بر اساس میزان ایمنی خودریی است که سوار شده است نه مثل ایران که پرایدش حتی نشان ایمنی هم ندارد چه برسد به درجه ایمنی، بنابراین برای کاهش تلفات نگاهی همه جانبه لازم است.  

انتهای خبر/ طهماسبی




ایمنی راه‌های استان کرمان نیازمند طراحی یک نسخه کامل است

منبع:آرمـان
? ایمنی راه‌های استان کرمان نیازمند طراحی یک نسخه کامل است