ایجاد بیش از ۱۵ هزار اشتغال روستایی و خانگی در کرمان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سال گذشته جمعا ۱۰ هزار و ۳۹۶ طرح اشتغالزایی از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸، اشتغال واحد‌های روستایی و مشاغل خانگی وام پرداخت شده است و از محل این تسهیلات ۱۵ هزار و ۶۷۰ شغل در سطح استان ایجاد شده است.  به گزارش نذیر […]


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سال گذشته جمعا ۱۰ هزار و ۳۹۶ طرح اشتغالزایی از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸، اشتغال واحد‌های روستایی و مشاغل خانگی وام پرداخت شده است و از محل این تسهیلات ۱۵ هزار و ۶۷۰ شغل در سطح استان ایجاد شده است.

 به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مجتبی مصباح پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به‌مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت: در سال گذشته تعهد ما در حوزه اشتغال ۶۰ هزار و ۳۷۴ شغل بود اما توانستیم ۶۷هزار و ۶۲۴ شغل در سامانه رصد اشتغال ثبت کنیم که ۱۱۲ درصد تعهد اشتغال سال گذشته را انجام داده‌ایم.

وی بیان کرد: پنجمین استان کشور از نظر تعداد اشتغال ثبت شده و چهارمین استان کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری بودیم.

 مصباح افزود: نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۰ ،۱۱.۳بود که این رقم در سال گذشته به ۸.۲ درصد رسید.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: نرخ بیکاری آقایان در سطح استان کرمان در سال گذشته ۴.۸ دهم درصد بود ،اما با توجه به افزایش نرخ مشارکت خانم‌ها نرخ بیکاری بانوان در استان نسبتا بالاتر است.

 مصباح گفت: در سال گذشته در زمینه برون سپاری کارهای اداره کل به بخش خصوصی، ۲۵ دفتر کاریابی در مناطقی که دسترسی افراد به اداره کل سخت بود تأسیس کرده‌ایم تا با سهولت بیشتری به کار مردم رسیدگی شود.همچنین  تعداد مرکز کارآفرینی و شتاب دهنده را از ۱۰ مرکز به ۱۷ مرکز افزایش داده‌ایم.

 مصباح بیان داشت: سال گذشته جمعا ۱۰ هزار و ۳۹۶ طرح اشتغالزایی از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸، اشتغال واحد‌های روستایی و مشاغل خانگی وام پرداخت شده است و از محل این تسهیلات ۱۵ هزار و ۶۷۰ شغل در سطح استان ایجاد شده است.

 وی با اشاره به اینکه ۶۲۸ تشکل کارگری در سطح استان داریم، ادامه داد: سال گذشته به ۸ هزار و ۴۶ شکایت در جامعه کارگری رسیدگی کرده و ۵ هزار و ۲۷۷ دادنامه را صادر کرده‌ایم.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: به‌منظور حفظ ایمنی کارگران بیش از ۱۲۶ هزار ساعت کار آموزش در زمینه ایمنی کارگران صورت گرفته است.

مصباح تاکید کرد: در جشنواره کار آفرینان برتر جزو سه استان برتر کشور بوده‌ایم.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب





ایجاد بیش از ۱۵ هزار اشتغال روستایی و خانگی در کرمان

منبع: فــارس
? ایجاد بیش از ۱۵ هزار اشتغال روستایی و خانگی در کرمان