ایام نوروز و گرفتاری تعطیلی نانوایی‌ها در کرمان

کرمان – فت فتو – ایام نوروز بویژه روزهای منتهی به پایان تطعیلات در کرمان با تعطیلی برخی نانوایی ها نیز همراه بوده است و شهروندان برای تهیه نان با شرایط خاصی مواجه شدند. گزارش خبرنگاران فت فتو از شهر کرمان و برخی دیگر شهرستان های استان حاکیست که در روزهای اخیر بویژه ۱۲ فروردین […]

کرمان – فت فتو – ایام نوروز بویژه روزهای منتهی به پایان تطعیلات در کرمان با تعطیلی برخی نانوایی ها نیز همراه بوده است و شهروندان برای تهیه نان با شرایط خاصی مواجه شدند.

گزارش خبرنگاران فت فتو از شهر کرمان و برخی دیگر شهرستان های استان حاکیست که در روزهای اخیر بویژه ۱۲ فروردین و امروز سیزده بدر برخی واحدهای عرضه نان تعطیل بودند؛ برخی از این واحدها حتی در تابلو خود نوشته بودند که تعطیلی هفتگی ندارند و معلوم نیست مطابق با برنامه صنف در ایام نوروز تعطیل کردند یا خیر.

محاسبه دقیق اینکه نوبت های فعال هر نانوایی چه روزهایی بوده و آیا برخلاف برنامه هم شاهد تعطیلی این واحدها بوده ایم یا خیر نیازمند بررسی و زمان بیشتر است اما برخی متصدیان نانوایی معتقدند که آنان نیز حق دارند در کنار خانواده از تعطیلات نوروز بهره بگیرند و این درحالی است که گزارش می شود در هر صنفی باید برنامه کشیک وجود داشته باشد و متصدیان آنها نیز مقید به رعایت برنامه کشیک باشند.

خبرنگار فت فتو در برخی نقاط شهر کرمان مشاهده کرد که برخی نانوایی ها کرکره اصلی مغازه را بالابرده بودند اما درِ شیشه ای را قفل کرده بودند و پخت نداشتند.

تعطیلی واحدهای نانوایی در برخی دیگر شهرستان ها نیز گزارش شده است؛ از جمله بردسیر؛ آنطور که خبرنگار فت فتو مستقر در این شهرستان گزارش کرده باتوجه به تقاضای شهروندان به نان و تعطیلی برخی نانوایی ها، شاهد تشکیل صف مقابل برخی نانوایی های فعال بودیم.

این درحالی است که حمزه وفایی سرپرست فرمانداری بردسیر در این زمینه به خبرنگار فت فتو گفته است: معمولا در روزهای منتهی به سیزده نوروز به طور طبیعی و با تعطیلی برخی واحدها برای رفتن به مسافرت شاهد این رویدادها هستیم.

وی توضیح داد: طبق برنامه، نانوایی‌ها در ایام نوروز به صورت شیفتی فعالیت می کنند و ۵۰ درصد آنها در نیمه اول و پنجاه درصد در نیمه دوم فعال هستند؛، با این حال روز ۱۲ فروردین به تعداد واحدهای کشیک نانوایی در شهرستان اضافه کرده ایم.

وفایی همچنین می گوید که تدابیری مثل افزایش سهمیه اضافه نانوایی های فعال در نظر گرفته شده بود تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

وی حضور گردشگران و افزایش تقاضا برای نان را از جمله دلایل بروز این مشکلات خواند.

یکی از متصدیان نانوایی در بردسیر که خود را محمد معرفی کرد گفت که طبق برنامه درحال پخت نان بوده؛ وی اعلام کرد که سهمیه اضافه ای دریافت نکرده است.

وی علت شلوغی نانوایی ها در روزهای اخیر را تعطیلی نیمی از نانوایی ها مطابق با برنامه ایام تعطیل دانست.

یک نانوای دیگر به نام احمد نیز گفت: ما در نوبت کاری نبودیم اما امروز از صنف تماس گرفتند و خواستند که نانوایی را باز کنیم و اعلام شد درصورتی که در روز سیزده بدر نیز پخت کنیم سهمیه اضافه به ضورت تشویقی دریافت می کنیم.

به گزارش فت فتو براساس آمارها در شهر بردسیر در ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان رمان حدود ۴۰ واحد نانوایی فعالیت دارد.




ایام نوروز و گرفتاری تعطیلی نانوایی‌ها در کرمان

منبع: ایرنـا
? ایام نوروز و گرفتاری تعطیلی نانوایی‌ها در کرمان