اولین شهید مدافع حرم استان کرمان که به دست حاج قاسم خاکسپاری شد، کیست؟

امروز هجدهم مرداد ماه روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم است و در گزارش زیر با بیوگرافی برخی از شهدای مدافع حرم کرمانی آشنا می‌شوید. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ امروز هجدهم مرداد ماه سالروز شهادت شهید مدافع حرم، محسن حججی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای گرامیداشت و قدردانی از […]

امروز هجدهم مرداد ماه روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم است و در گزارش زیر با بیوگرافی برخی از شهدای مدافع حرم کرمانی آشنا می‌شوید.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ امروز هجدهم مرداد ماه سالروز شهادت شهید مدافع حرم، محسن حججی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای گرامیداشت و قدردانی از ایثار، فداکاری و رشاد‌ت‌های شهیدان مدافع حرم، این روز را به عنوان روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نامگذاری کرد.

دلیرمردان دیار کریمان نیز همچون آحاد ملت ایران همواره در خط مبارزه با استکبار جهانی بوده و هستند و در این مسیر شهدای بسیاری را تقدیم این نظام و انقلاب کرده‌اند، همچنین در شرایطی که آمریکا جنایتکار، رژیم غاصب صهیونیستی و هم‌پیمانان آنان در راستای تقویت گروهک منحوس و تکفیری داعش اقدام می‌کردند، اقشار مختلف مردم از سراسر کشور و از جمله استان کرمان اعم جوانان، رزمندگان دوران دفاع مقدس، رزمندگان تیپ فاطمیون و غیره به میدان نبرد با دشمنان رفتند و در راستای حفاظت از حرم مطهر و مقدس اهل‌بیت علیهم‌السلام در سوریه و عراق حضور پیدا کردند.

حامد بافنده، ابوالفضل مرادی، پرویز بامری، جمال محمدی، جواد محمدی، حسین بادپا، حسین رحمانی، رضا سلطانی، روح‌الله حسینی، سعید بیاضی‌زاده، صاحب نظری، صادق رحمانی، صادق کوه گرد رضایی، عبدالخالق حسن‌زاده، عجب‌گل غلامی، علی‌اصغر محمدی، علی زاده‌حسینی، علی عظیمی‌جرجافکی، غلام‌حیدر خلیلی، غلام سخی‌رضایی، غلام‌محمد خلیلی، غلام‌حسین امیری، غلام‌رضا لنگری زاده، فخرالدین اکبری، قاسم نظری، لال محمد امینی، محمد جواد نوری، محمد خلیلی، محمدعلی حسینی، محمدعیسی حسینی، محمد محمدی، محمدجمعه محمدی، محمدحسین حسینی، محمدحسین حیدری، محمدرضا رضایی، مصطفی سلطانی، مومن خلیلی، میرزاجان حسینی، نعیم غلامی، نورمحمد رسولی، نورمحمد صالحی، وحید یوسفی، محمدعلی الله دادی، محمد نبی‌محمدی و محمد جمالی پا قلعه از جمله چهل و شش شهید مدافع حرم اهل بیت علیه السلام از استان کرمان هستند.
 

شهید سعید بیاضی‌زاده

شهید سعید بیاضی‌زاده اولین و تنها شهید مدافع حرم روحانی استان کرمان است؛ کانال صدای ساقی طی مطلبی نوشته است وی
در سال ۱۳۷۳ چشم به جهان گشود. ۲۲ساله بود و درحالی که دروس سطوح عالی حوزه را در شهر مقدس قم به خوبی خوانده بود، عزم دیار عاشقان کرده و اصرار بر اعزام به سوریه کرد. تا در ماه مهمانی خدا توفیق پیدا کرد برای اولین بار به حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها مشرف شود. این بار که از سوریه بازگشت داغ‌دار فراق رفیق شهیدش شهید کریمیان بود.

یکی از دوستانش می‌گوید، به معنای حقیقی کلمه بی‌تعلق به دنیا بود و هیچ‌گونه تعلق دنیوی نداشت نه به مال و نه به عناوین فریبنده دنیا و حتی به درس. اگر بنده درس را با تعلق می‌خوانم اما او برای خدا می‌خواند.این بی‌تعلقی به شدت او را بی‌تکلف ساخته بود و بسیار ساده و باصفا بود که هیچ یک از دوستانش هیچ‌گاه از با او بودن معذب نبوده بلکه از هم‌نشینی با او لذت می‌بردند.

جهادی و تلاشگر بود و ازهیچ خدمتی دریغ نمی‌کرد؛ از اردوهای بی‌شمار جهادی او گرفته تا تدارک جلسات شهداء، روایتگری و شجاعت‌های او در جبهه عراق و سوریه. متواضع بود و درگیر عناوین نبود. با اینکه جز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه بود و اساتید او به استعداد والای وی اذعان داشتند اما به قول طلبه‌ها وجهه علمی برای خود نتراشیده بود.
 

شهید سردار محمد جمالی پاقلعه

شهید سردار محمد جمالی پاقلعه، اهل شهرستان شهربابک، زاده روستای پاقلعه متولد سال ۱۳۴۲ است. با ورودش به ۱۶ سالگی، سال‌های دفاع مقدس هم آغاز شد. درس و کتاب و مدرسه را رها کرد و تا اواخر ۸ سال دفاع مقدس در جبهه ماند. بیشترین سال‌های عمرش را در رکاب حاج قاسم بود و در عملیات مهمی مثل طریق‌القدس، فتح المبین، بیت‌المقدس، رمضان، کربلای یک، چهار، پنج، والفجر هشت همراه با لشگر ثارالله کرمان حضور داشت. رفاقت و دوستی او با حاج قاسم از حضورش در لشگر ثارالله کرمان شروع‌شده بود؛ اما ارتباط او و حاج قاسم با تمام شدن جنگ تحمیلی تمام نشد.

مریم جمالی، همسر شهید جمالی قصه راهی شدن شهید جمالی به جبهه سوریه را تعریف می‌کند: فروردین سال ۱۳۹۲، ایام فاطمیه بود. محمد مثل هرسال مهمان‌خانه حاج قاسم شده بود. حاج قاسم در ایام فاطمیه روضه می‌گرفت و خودش به‌رسم مهمان‌نوازی همیشه جلوی در خانه می‌ایستاد. به‌محض اینکه محمد و حاج قاسم یکدیگر را در آستانه در خانه می‌بینند گل ازگلشان می‌شکفد و محمد از دل‌تنگی‌هایش می‌گوید و حاج قاسم از حال و هوای جبهه سوریه برایش تعریف می‌کند. محمد همان موقع داوطلب رفتن به سوریه می‌شود و حاج قاسم قبول می‌کند.

شهید جمالی، اولین شهید مدافع حرم استان کرمان است که به دست سپهبد شهید سلیمانی تدفین شده است.
 

شهید  سردار محمدعلی الله‌دادی

 

سردار محمدعلی الله‌دادی سال ۱۳۴۱ در روستایپاریز از توابع شهرستان سیرجان به‌ دنیا آمد. با شروع انقلاب وارد نهادهای انقلابی شد و در سال ۱۳۶۲برای خدمت به مناطق محروم به شهرستان کهنوج رفت.
 
در دوران دفاع مقدس در لشکر۴۱ لشکر ثارالله به عضویت در تیپ ادوات درآمد و پس از شهادت حاج مهدی زندی مسئولیت فرماندهی تیپ ادوات لشکر را برعهده گرفت.
 
جانشینی لشکر ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی، فرماندهی تیپ رمضان لشکر ۲۷ حضرت رسول(ص) و فرماندهی سپاه الغدیر یزد و… از دیگر مسئولیت‌های وی پس از دوران دفاع مقدس است.
 
سردار شهیدمحمدعلی الله دادی روز یک شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۸ در حالی که برای بازدید از استان قُنیطره سوریه عازم این منطقه گردیده بود، مورد حمله بالگردهای توپدار رژیم صهیونیستی واقع شد و به همراه ۶ تن از همرزمانش که جزو اعضای حزب الله لبنان بودند، به شهادت رسید.

انتهای خبر/م




اولین شهید مدافع حرم استان کرمان که به دست حاج قاسم خاکسپاری شد، کیست؟

منبع:آرمـان
? اولین شهید مدافع حرم استان کرمان که به دست حاج قاسم خاکسپاری شد، کیست؟