اولین دوره مربیگری ورزش سالمندان برگزار شد

اولین دوره مربیگری ورزش سالمندان استان کرمان با هدف تربیت نیرو‌های متخصص برای ورزش سالمندان به همت هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان برگزار شد. به گزارش نذیر کرمان؛ حمید شیردل دبیر هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان گفت: روند رو به رشد جمعیت سالمندان موجب شده تا توسعه و تقویت ورزش سالمندان در هیئت‌های ورزش همگانی […]

اولین دوره مربیگری ورزش سالمندان استان کرمان با هدف تربیت نیرو‌های متخصص برای ورزش سالمندان به همت هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش نذیر کرمان؛ حمید شیردل دبیر هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان گفت: روند رو به رشد جمعیت سالمندان موجب شده تا توسعه و تقویت ورزش سالمندان در هیئت‌های ورزش همگانی به جدیت دنبال شود و در این راستا با توجه به حساسیت کار مربیان متخصص تربیت شوند.
او با اعلام اینکه این دوره در ۶ روز برنامه‌ریزی شده بود؛ افزود: ۳ روز کلاس‌ها بصورت مجازی و ۳ روز هم به صورت حضوری در محل سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد.
دبیر هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان اظهار داشت: دکتر رنجبر رئیس انجمن توسعه فعالیت بدنی فدراسیون ورزش‌های همگانی و استاد خانواری و استاد امیر جعفری، مدرسین این دوره بودند و در این دوره علاوه بر شرکت‌کنندگان از استان کرمان از سراسر کشور از جمله استان‌های خوزستان، اصفهان و شیراز نیز شرکت کننده حضور داشت.
شیردل با اشاره به اینکه این دوره با تمرکز بر شش هدف اصلی برگزار شد؛ تصریح کرد: ارتقای سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان، تقویت حمایت‌های اجتماعی برای ارتقاء سرمایه اجتماعی از جمله اهداف برگزار این دوره بود.
او خاطر نشان ساخت: شرکت‌کنندگان در این دوره، مواردی همچون: تغییرات و نیازمندی‌های ساختاری، فیزیولوژیکی، روانی، شناختی، حرکتی و تغذیه‌ای سالمندی، بیماری‌های شایع سالمندان، ارزیابی و غربالگری پیش از شرکت در فعالیت بدنی سالمندان، ارزیابی و پایش آمادگی جسمانی عمومی و عملکردی سالمندان، ارزیابی روان‌شناختی و شناختی سالمندان، اصول طراحی برنامه تمرینی برای سالمندان، روان‌شناسی مربیگری سالمندان، تغییر رفتار در سالمندی، ملاحظات فعالیت ورزشی برای بیماری‌های سیستم عصبی – عضلانی- اسکلتی، ملاحظات فعالیت ورزشی برای بیماری‌های سیستم قلبی -عروقی و متابولیک، تمرینات عملکردی، تمرینات تعادلی گام‌برداری، تمرینات چند حسی، ادراکی – شناختی، کمک‌های اولیه و … را فرا گرفتند.




اولین دوره مربیگری ورزش سالمندان برگزار شد

منبع:یـزدان کـرمان
? اولین دوره مربیگری ورزش سالمندان برگزار شد