اولویت کشتار دام‌های نذری در محل کشتارگاه‌ است

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اولویت کشتار دام‌های نذری در محل کشتارگاه‌های دام است از آمادگی لازم کشتارگاه‌های دام استان برای پذیرش دام‌های نذری و ذبح آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا خبر داد. به گزارش فت فتو از کرمان، حسین رشیدی امروز اظهار داشت: با توجه به ایام سوگواری محرم و همچنین […]


مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اولویت کشتار دام‌های نذری در محل کشتارگاه‌های دام است از آمادگی لازم کشتارگاه‌های دام استان برای پذیرش دام‌های نذری و ذبح آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش فت فتو از کرمان، حسین رشیدی امروز اظهار داشت: با توجه به ایام سوگواری محرم و همچنین روند گسترش بیماری کووید، اداره کل دامپزشکی استان به منظور حفظ سلامت گوشت دام‌های نذری و به تبع آن سلامت مصرف کنندگان و تامین بهداشت عمومی اقدام به اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه این ایام می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از حضور ۶۸ اکیپ ثابت و سیار نظارتی بهداشتی در این ایام در استان خبر داد و عنوان کرد: تعداد پرسنل عملیاتی ۳۲ نفر دکتر دامپزشک، ۵۳ نفر بازرسین بهداشتی به همراه ۲۱ نفر از ناظرین شرعی هستند.

وی با بیان اینکه اولویت کشتار دام‌های نذری در محل کشتارگاه‌های دام است از آمادگی لازم کشتارگاه‌های دام استان برای پذیرش دام‌های نذری و ذبح آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با بیماری کووید ۱۹ و نیز پیش‌بینی خودرو سردخانه‌دار برای حمل لاشه‌های دام‌های نذری خبر داد.

رشیدی با اشاره به خدمات رایگان در ۱۵ کشتارگاه دام استان افزود: پرسنل فنی دامپزشکی اعم از دامپزشک، کارشناسان، کاردان‌ها و تکنیسین‌های دامپزشکی و بهداشت گوشت به همراه ناظرین شرعی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق




منبع:فــارس
? اولویت کشتار دام‌های نذری در محل کشتارگاه‌ است