اولویت اصلی آموزش و پرورش، تربیت اجتماعی دانش آموزان است

وزیر آموزش و پرورش تربیت اجتماعی دانش آموزان را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: امیدواریم شاهد هزاران حاج قاسم در جامعه جهانی باشیم. به گزارش فت فتو به نقل از مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش در بازدید از دبستان پسرانه «معلم» ناحیه دو کرمان، با اشاره […]

وزیر آموزش و پرورش تربیت اجتماعی دانش آموزان را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: امیدواریم شاهد هزاران حاج قاسم در جامعه جهانی باشیم.

به گزارش فت فتو به نقل از مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش در بازدید از دبستان پسرانه «معلم» ناحیه دو کرمان، با اشاره به این که ۹۰ درصد فرهنگیان کشور ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: تربیت اجتماعی دانش آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش است.

یوسف نوری با اشاره به دشواری کار فرهنگیان در دوران کرونا گفت: کار معلمان در دوران کرونا دو چندان شده است.

وی با بیان این که در نظام تعلیم و تربیت، تعطیلی مدارس معنایی ندارد و همه باید تلاش کنیم که آموزش به شکل حضوری در مدارس پیگیری شود، تصریح کرد: ستون اصلی نظام تعلیم و تربیت در مدرسه است و همه اهداف ما در مدرسه محقق می شود، ما خادم دانش آموزان و فرهنگیان هستیم، اکنون معلمان در فضای مجازی به سختی کار می کنند، مدارس باید زنده باشند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: برای کسانی که عاشق ولایت هستند، ایام فاطمیه ایام خاصی است و امیدواریم شاهد هزاران حاج قاسم در جامعه جهانی باشیم.

همچنین وزیر آموزش و پرورش در آیین پایانی دومین جشنواره کشوری «علمدار» گفت: شهید «حاج قاسم سلیمانی» معیاری برای همه بزرگان و انقلابیون جهان است و بر گزاری این جشنواره، فرصتی برای ارائه ارزش ها در قالب «هنر» است.

یوسف نوری گفت: در محفلی که تکریم شهداست سخن گفتن دشوار است، گاهی شهدا انسان را به سمتی دیگر می برند، امروز مهم ترین سؤال این است: «چرا شهید سلیمانی جهانی شد؟»

وی افزود: شهید سلیمانی انسانی تمام ساحتی بود، او از یک فرد واحد، تبدیل به یک امت شد، در همه ساحت های تربیتی و عبادی بود؛ در همه ساحت ها خدا را دیده بود و ساحت اخلاقی او بی نظیر بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پایه هر سه رویداد ۹ دی، ۱۳ دی و شهادت حضرت زهرا (س) ولایت است، اولین مدافع ولایت حضرت زهرا (س) بود و شهیدسلیمانی ارادتمند حضرت زهرا (س) بود، انسان مسلمان فردی ولایت دوست و ولایت مدار است، شهید سلیمانی مکتبی را پایه گذاری کرده است؛ که از هیچ الگوی بیرونی تبعیت نمی کند، خود او این مکتب و مدرسه را خلق کرده و کل مکتب از آموزه ها و داشته های خودش است، هر گاه ما از الگوهای خودمان تبعیت نکرده ایم لنگ مانده ایم.

نوری گفت: نظام تربیتی ما باید الگویی داشته باشد؛ «حاج قاسم» گروه بندی کرد، «حیدریون»، «زینبیون»، «فاطمیون» و…وی به ما می گوید؛ در برنامه درسی، «گروه بندی» یک اصل است، زمانی که او نیمه شب شهید می شود معلم ما از وی می آموزد برای دانش آموزش حتی نیمه شب باید وقت بگذارد، معلمان ما بسیار سخت کوش هستند، زمان و مکان محدودیت نیست؛ فرصت است. سلیمانی در قید مکان و زمان نبود و بیرون از کشورش شهید و جاودانه شد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره ها فرصتی برای ارائه «ارزش ها» در قالب «هنر» است که به فرموده مقام معظم رهبری بلیغ ترین ابزار انتقال پیام است. امروز مفهوم «جهاد» عوض نشده بلکه صورتش عوض شده، گاهی به صورت جنگ نظامی و گاهی جنگ فرهنگی، نقش معلم و متربی جدی است، این جشنواره ها فرصتی برای ایجاد شکوفایی ذوق را فراهم می کند.

یوسف نوری؛ در اولین برنامه از سفر به استان کرمان، با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مدیر کل شهید آموزش و پرورش استان کرمان و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت ادای احترام کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر آموزش و پرورش، بعد از قرائت فاتحه بر مزار سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و مدیرکل شهید آموزش و پرورش کرمان با عطرافشانی و نثار گل با اهداف بلند شهدا تجدید میثاق کرد.

کد خبر ۵۳۹۲۳۷۸




اولویت اصلی آموزش و پرورش، تربیت اجتماعی دانش آموزان است

منبع: مــهر
? اولویت اصلی آموزش و پرورش، تربیت اجتماعی دانش آموزان است