اوضاع آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی خوب نیست

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: ​معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه افکار عمومی جامعه به این باور برسند که اوضاع آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی اصلاً خوب نیست،گفت:«باید با کمک ابزارهای نوین،میزان آب تحویلی به بخش کشاورزی رصد و میزان برداشت چاه‌های غیرمجاز مشخص شود». صفدر نیازی‌شهرکی در جلسۀ کمیتۀ تخصصی سازگاری […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: ​معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه افکار عمومی جامعه به این باور برسند که اوضاع آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی اصلاً خوب نیست،گفت:«باید با کمک ابزارهای نوین،میزان آب تحویلی به بخش کشاورزی رصد و میزان برداشت چاه‌های غیرمجاز مشخص شود».

صفدر نیازی‌شهرکی در جلسۀ کمیتۀ تخصصی سازگاری با کم‌آبی افزود:«گام اول اقدامات ما در حوزۀ مدیریت منابع آب باید این باشد که افکار عمومی جامعه به این باور برسند اوضاع آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی اصلاً خوب نیست».

وی ادامه داد:«گام دوم نیز هم‌صدایی حاکمیت در اجرای مصوبات است. یعنی صنف و تشکل‌های ما باید با هم هماهنگ شوند».

نیازی‌شهرکی یادآور شد:«نگرانی‌ای که وجود دارد این است که گزارش‌های رسیده همه از چاه‌های مجاز است،ولی به همین میزان چاه غیرمجاز نیز وجود دارد. این یعنی کشاورز به باور شرایط خاص کشور نرسیده است».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت:«باید صاحبان چاه‌های مجاز را برای کنترل چاه‌های غیرمجازها به کمک بطلبیم چون ما برای مدیریت ۴۰۰ ـ ۵۰۰ چاه غیرمجاز به تنهایی به موفقیت نمی‌رسیم».

وی اظهار کرد:«پیشنهاد می‌شود در صورت امکان ظرف دو سال با استفاده از ابزارهای نوین موجود یک دورنمای مکانی به سامانه پایش داده شود تا ۸۰ میلیارد مترمکعب آب که برای کشاورزی تأمین می‌شود،به‌صورت مداوم قابل رصد و مشخص باشد. با این امکان،میزان برداشت چاه‌های غیرمجاز نیز تعیین می‌شود». /پ




اوضاع آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی خوب نیست

منبع:خبر کرمان
?

اوضاع آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی خوب نیست

:اخبار استان کرمان – اقتصادی