اورژانس قضایی بم راه اندازی شد

کرمان – فت فتو – معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کرمان گفت: در جریان سفر رییس کل دادگستری این استان به بم، طرح اورژانس قضایی در این شهرستان راه اندازی شد. به گزارش روز پنجشنبه فت فتو و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان کرمان، سیدمهدی قویدل افزود: در سال ۱۳۹۹ […]

کرمان – فت فتو – معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کرمان گفت: در جریان سفر رییس کل دادگستری این استان به بم، طرح اورژانس قضایی در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش روز پنجشنبه فت فتو و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان کرمان، سیدمهدی قویدل افزود: در سال ۱۳۹۹ و در راستای ابلاغ و اجرای شیوه نامه طرح مصلحین و حکمین قرآنی و عملیاتی شدن طرح مذکور، طرح اورژانس قضایی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کرمان تدوین و به کل استان ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: با تنظیم تفاهم نامه پنج جانبه با استانداری، اداره کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و نیز تفاهم نامه دوجانبه دادگستری با نیروی انتظامی در بیشتر شهرستان های استان کرمان فعال و در حال اجرا است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: با توجه به برخی از آسیب های اجتماعی که عواقب روانی و فردی به دنبال دارد و شاهد بودن اتفاقات ناخوشایند زیادی از جمله آسیب رسیدن به بنیان خانواده و خشونت های خانگی در سطح جامعه و ضرورت اقدام مناسب در راستای پیشگیری از این آسیب ها، این طرح با در اختیار داشتن جمعی از متخصصین (مصلحین، روانشناسان و مددکاران و …) در کنار پلیس ۱۱۰ و کلانتری ها اقدام به مداخله و کمک به حل مشکلات مراجعین و ایجاد سازش خواهد کرد. 

این مقام قضایی به اهداف طرح اورژانس قضایی نیز اشاره و تصریح کرد: پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی جامعه، پیشگیری از امنیتی و انتظامی شدن مسائل اجتماعی و پیشگیری از تبدیل به جرم شدن آسیب های اجتماعی از جمله اهداف طرح محسوب می شوند.

قویدل در ادامه افزود: همچنین ترویج فرهنگ حل مساله و سازش با استفاده از افراد و نهادهای مردمی، خدماتی و حمایتی بجای انتظامی و قضایی، کاهش ورودی پرونده ها به مراجع انتظامی و قضایی و پیشگیری و کاهش خشونت های فردی و خانوادگی از دیگر اهداف طرح اورژانس قضایی به شمار می روند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در جریان سفر رییس کل دادگستری استان کرمان به شهرستان بم و برگزاری دومین گردهمایی فعالان اقتصادی و مسئولان قضایی استان در این شهرستان، طرح اورژانس قضایی نیز امروز به بهره برداری رسید.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق استان کرمان قرار دارد.




اورژانس قضایی بم راه اندازی شد

منبع:ایرنـا
? اورژانس قضایی بم راه اندازی شد