انجام ۵۵۰۰ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی در کردستان

به گزارش نذیر کرمان از کردستان؛ حسین جعفری اظهار داشت: در بهمن ماه امسال همکاران ما در مرکز دیسپچ اورژانس پاسخگوی ۲۶ هزار و ۸۸۶ مورد تماس تلفنی مبنی بر درخواست ارائه خدمات فوریتی یا گزارش حوادث و دریافت مشاوره‌های لازم بوده‌اند.   رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: […]

به گزارش نذیر کرمان از کردستان؛ حسین جعفری اظهار داشت: در بهمن ماه امسال همکاران ما در مرکز دیسپچ اورژانس پاسخگوی ۲۶ هزار و ۸۸۶ مورد تماس تلفنی مبنی بر درخواست ارائه خدمات فوریتی یا گزارش حوادث و دریافت مشاوره‌های لازم بوده‌اند.

 

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: ۵ هزار و ۴۹۸ مورد این تماس‌ها منجر به ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی به بیماران و مصدومین شده است.وی گفت: ماموریت‌های مذکور که با اعزام آمبولانس همراه بوده است شامل حوادث تصادفی، غیرتصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها بوده که در کل ۳ هزار و ۹۳۰ مورد از این ماموریت‌ها مربوط به بیماری‌ها بوده است.

 

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به انجام ۸۶۵ مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۷۰۳ مورد نیز ناشی از حوادث غیرتصادفی در مدت بهمن ماه سال جاری، گفت: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد ۸۰۳ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۲۶۰ مورد ناشی از حوادث غیررانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده‌اند.

جعفری از ارائه خدمات فوریتی در محل حادثه به هزار و ۴۰ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۲۴۱ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیرتصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ در مدت مذکور در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: ۲۴۹ مورد از ماموریت‌های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری‌های قلبی و ۲۰۵ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۱۴۸ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان ساخت: از این تعداد ۲۵ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تقدیر از مردم استان به دلیل همکاری موثر با پرسنل آن مدیریت جهت ارائه خدمات اورژانسی به مصدومین و بیماران، گفت: متاسفانه در مدت زمان مذکور تعداد هزار و ۸۶۰ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسیده که می‌تواند در کاهش کیفیت خدمت‌رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تاثیرگذار باشد.




انجام ۵۵۰۰ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی در کردستان

منبع: بــرنا
? انجام ۵۵۰۰ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی در کردستان