انتقاد پورابراهیمی از عدم پرداخت خسارت‌های ناشی از حوادث به کرمانی‌ها

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت با اشاره به اینکه در زمینه پرداخت خسارت های ناشی از حوادث علی رغم پیگیری های استاندار، تا امروز منابعی به استان پرداخت نشده، تصریح کرد: تا امروز یک ریال از این محل در استان پرداخت نشده و در این صورت سال آینده مردم با […]

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت با اشاره به اینکه در زمینه پرداخت خسارت های ناشی از حوادث علی رغم پیگیری های استاندار، تا امروز منابعی به استان پرداخت نشده، تصریح کرد: تا امروز یک ریال از این محل در استان پرداخت نشده و در این صورت سال آینده مردم با چه امیدی محصولات را بیمه کنند؟ ضمن اینکه در این صورت فرهنگ بیمه در بخش کشاورزی از بین می رود.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز ۳۰ مهرماه در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان کرمان اظهار کرد: امروز بزرگ ترین پروژه سرمایه گذاری تولید سلول های خورشیدی برای نخستین بار در خاورمیانه با حضور وزیر اقتصاد کلنگ زنی شد و امیدواریم سال آینده فاز اول مجموعه بهره برداری شود.

وی در ادامه افزود: بزرگ ترین چالش ما در استان کرمان خسارت های بخش کشاورزی و تسهیلات این بخش است و سرمازدگی فروردین ماه امسال خسارت های زیادی (بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان) تنها به محصول پسته وارد کرد و خسارت سیل نیز بر مشکلات افزود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در زمینه پرداخت خسارت های ناشی از حوادث علی رغم پیگیری های استاندار، تا امروز منابعی به استان پرداخت نشده، تصریح کرد: یکی از بحث های دیگر، بیمه محصولات کشاورزی است و مردم انتظار دارند و حق طبیعی آنهاست. تا امروز یک ریال از این محل در استان پرداخت نشده و در این صورت سال آینده مردم با چه امیدی محصولات را بیمه کنند؟ ضمن اینکه در این صورت فرهنگ بیمه در بخش کشاورزی از بین می رود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نه بابت سیل و نه سرمازدگی محصولات کشاورزی یک ریال به استان کرمان پرداخت نشده، گفت: خسارت های مربوط به بیمه که حق قانونی کشاورزان بود انجام نشده ضمن اینکه پرداخت وام های چهار درصد برای هر هکتار ۵۰ میلیون تومان در قالب کشاورز کارت نیز مطرح شده بود، که هیچکدام عملیاتی نشده است.

وی اظهار کرد: با توجه به این مشکلات، فشار بانک ها برای وصول مطالبات از همین کشاورزان آغاز شده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: وضعیت کشاورزی در شمال استان کرمان خیلی وخیم است و درخواست کردیم جلسه شورای تامین تشکیل و تا زمان ابلاغ هیئت وزیران، در خصوص پرداخت هر سه موضوع برای کشاورزانی که نامشان محرز است، مهلت داده شود.

به گزارش فت فتو، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: بانک کشاورزی در حذف ارز ترجیحی در موضوع نهاده های دامی در استان کرمان کمک زیادی کرده است.

وی در ادامه افزود: حساب شرکت های بزرگ باید به استان کرمان برگردد و خواستار پیگیری وزیر اقتصاد در این زمینه شد.

مقام عالی دولت در استان کرمان همچنین خواستار استمهال وام های کشاورزی شد و گفت: این موضوع مردم را گرفتار کرده است.

انتهای پیام




انتقاد پورابراهیمی از عدم پرداخت خسارت‌های ناشی از حوادث به کرمانی‌ها

منبع: ایـسنا
? انتقاد پورابراهیمی از عدم پرداخت خسارت‌های ناشی از حوادث به کرمانی‌ها