انتقاد رئیس ستاد اقامه نماز از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در کشور

رئیس ستاد اقامه نماز با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی کشور، گفت: مزه قرآن را به نسل جوان بچشانید. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز در هشتمین اجلاس استانی نماز استان کرمان با عنوان “پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد” که با حضور استاندار کرمان، […]

رئیس ستاد اقامه نماز با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی کشور، گفت: مزه قرآن را به نسل جوان بچشانید.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز در هشتمین اجلاس استانی نماز استان کرمان با عنوان “پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد” که با حضور استاندار کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، ائمه جمعه و فرمانداران سراسر استان و جمعی از مسئولان و فعالان ترویج فرهنگ نماز در تالار برق کرمان برگزار شد، با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در کشور از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و سازمان تبلیغات، اظهار داشت: صرفاً سرگرم کردن مردم که هنر نیست و فیلم و برنامه‌ای که صدا و سیما پخش می‌کند باید موثر و در مسیر تکامل انسان باشد.

وی با بیان اینکه حرف وزیر آموزش و پرورش باید فوق حرف همه وزرا باشد، گفت: آموزش و پرورش در کشور بسیار اهمیت دارد و تمام وزرا باید برای آموزش و پرورش پای کار باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر در کشور دیدیم که همه افراد، کم سن و سال و دانش‌آموزی بودند، افزود: امام جماعت مسجد محله مسئولیت بسیار سنگینی به عهده دارد، کدام یک از امام جماعت‌های مساجد ما از دانش‌آموز محله که رتبه اول را کسب کرده، تشکر کرده و با خانواده او تماس تلفنی داشته است.

وی با بیان اینکه باید در رفتار خود تجدید نظر کنیم، ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش ما باید دستش باز باشد و باید بدانیم که دانشگاه فرهنگیان که محل تربیت معلمان آینده کشور است، بسیار اهمیت دارد و بالای ۱۰۰ هزار نفر بالای سی سال قرار است معلم شوند و تربیت نسل آینده به دست آنها است.

قرائتی با تاکید بر اینکه در هیئت امنای مدارس و مساجد باید بچه هم باشد و از نظراتش استفاده و به آن عمل شود، گفت: قرآن هیئت امنای مسجد را ابراهیم(ع)، اسماعیل(ع)، ذکریا پیغمبر(ع) و مریم مقدس عنوان کرده است؛ امروز هیئت امناهای مساجد ما چه کسانی هستند؟

وی با بیان اینکه خانواده‌ها صبح بچه‌ها را برای چه کاری از خواب بیدار می‌کنند، آیا می‌گویند “بلند شو مدرسه‌ات دیر شد یا نماز قضا شد؟”، افزود: به نماز خواندن فرزندان خود اصرار داشته باشید ولو اینکه ۱۰ بار به آنها بگویید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه امروز ما برای ازدواج جوانان چه کار انجام داد‌ه‌ایم، بیان کرد: قرآن می‌فرماید به جوانان صالح را کمک کنید و برای ازدواج آنها تلاش کنید.

وی با بیان اینکه باید اهمیت نماز خواندن را به فرزندان خود بگویید و به آنها تاکید کنید که خداوند به ما و نماز ما نیازی ندارد و ما به خدا نیاز داریم، گفت: شبهات را برای فرزندان خود برطرف کنید، گاهی اوقات بچه‌ها سوال می‌کنند چرا باید نماز را به عربی بخوانیم؟

قرائتی با اشاره به اینکه امامان جماعت مساجد باید از سخنرانی بین دو نماز پرهیز کنند، چرا که این کار، گروگانگیری است و اسلام آن را قبول ندارد، افزود: زمان منبر رفتن باید به مقدار حوصله مخاطب باشد نه تا جایی که مردم بروند یا حوصله آنها سر برود.

وی با بیان اینکه وقتی سر امام حسین(ع) روی نی قرآن می‌خواند یعنی سرم از تنم جدا می‌شود، اما سرم از قرآن جدا نمی‌شود، ادامه داد: مزه قرآن را بچشید و آن را به فرزندان خود بچشانید، متاسفانه ما هنوز این معرفت را کسب نکردیم و مزه قرآن را نچشیدیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به اینکه تفسیر قرآن کریم در مساجد باید انجام شود و با بیان حدیثی از امام هشتم شیعیان در اهمیت نماز، گفت: امام رضا(ع) فرمود “خدا نماز را واجب کرد تا قرآن خوانده شود” پس با قرآن مأنوس شوید، در آن تدبر کنید و چیزهای نو‌ و جدید را از قرآن بیاموزید.

وی با توصیه به اینکه به نماز جماعت اهمیت بدهید و بدانید که نماز جماعت در مدارس بیشتر از مساجد اهمیت دارد، افزود: امام جماعتی که در ادارات نماز جماعت می‌خواند باید به مدارس نزدیک آن اداره هم برود و آنجا هم نماز جماعت برای بچه‌ها بخواند.

قرائتی با بیان اینکه مسئولی که اتاقش بهتر از نمازخانه است، مسئول نیست و بهترین مکان یک اداره باید نمازخانه آن اداره باشد، ادامه داد: امام جمعه‌ها به دانشگاه‌ها بروند و پاسخ شبهات دانشجویان را بدهند و عدم اطلاع و آگاهی باعث شده که دانش‌آموز و دانشجوی ما منحرف شود و به اغتشاشات کشیده شود.

وی با اشاره به اینکه پیغمبر(ص) برای این رفتار ما با قرآن و اسلام شکایت خواهد کرد و این رفتار شایسته جامعه اسلامی نیست، بیان کرد: به مردم چیزهای خوب یاد بدهید و برای مردم مانند مادر باشید؛ مادر همه غذاها را می‌خورد، اما وقتی می‌خواهد به بچه خود غذا بدهد بهترین غذا را که شیر است به بچه می‌دهد.

انتهای پیام/۵۱۱/




انتقاد رئیس ستاد اقامه نماز از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در کشور

منبع: تسنــیم
? انتقاد رئیس ستاد اقامه نماز از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در کشور