انتقاد امام جمعه ریگان از کم‌کاری مسئولان در این منطقه

فت فتو/کرمان امام جمعه ریگان در شرق استان کرمان از کم کاری‌ها در حل مشکلات این شهرستان انتقاد کرد و خواستار توجه دولتمردان به مشکلات روستای «زیارت‌شاه» شد. حجت‌الاسلام حبیب رضازاده در گفت‌وگو با فت فتو با بیان اینکه کمتر از دو سال است که به عنوان امام جمعه ریگان منصوب شده و در این مدت […]

فت فتو/کرمان امام جمعه ریگان در شرق استان کرمان از کم کاری‌ها در حل مشکلات این شهرستان انتقاد کرد و خواستار توجه دولتمردان به مشکلات روستای «زیارت‌شاه» شد.

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده در گفت‌وگو با فت فتو با بیان اینکه کمتر از دو سال است که به عنوان امام جمعه ریگان منصوب شده و در این مدت برای پیگیری مشکلات مردم به روستاهای مختلف سفر کرده است، بیان کرد: زیارت‌شاه روستایی از توابع بخش گنبکی، شهرستان ریگان، در استان کرمان است، از مشکلات مهم در این منطقه نداشتن راه ارتباطی و آب آشامیدنی است که مسئولان متولی باید برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند. در گذشته بارها به مسئولان این موضوع را اعلام کردم که این منطقه مشکل راه دارد؛ اما گوش شنوایی وجود نداشت.
حجت‌الاسلام رضازاده، تأمین آب شرب را از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم این روستا برشمرد و یادآور شد: متأسفانه مردم روستای زیارت‌شاه از آب شرب مناسب برخوردار نیست و آب مورد استفاده آن‌ها بیماری‌زا است که شبکه بهداشت هم این موضوع را تأیید می‌کند، از این رو پیشنهاد حفر چاه برای تأمین آب این روستا را داشتم که مورد موافقت قرار گرفت و تا حدودی این مشکل در حال برطرف شدن است.
وی ادامه داد: بیش از یک سال از حفر چاه می‌گذرد و قرار بود که توسط برخی خیران این موضوع به روستای شهر لوله‌کشی شود، اما مسئولان مربوطه پاسخ قانع کننده‌ای در این زمینه ارائه نکردند، البته این مسئله از طریق فرماندار وقت و فرماندار جدید، اداره آب و فاضلاب و شبکه بهداشت به صورت جدی پیگیری شده است؛ ولی همچنان وضعیت آب این روستا بلاتکلیف مانده است.
امام جمعه ریگان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل راه ارتباطی این روستا اشاره کرد و گفت: مسیر ارتباط این روستا با شهر حدود ۸۰ کیلومتر است که تنها ۱۰ کیلومتر آن امکان رفت و آمد را برای مردم فراهم کرده است و مابقی مسیر به دلیل صعب‌العبور بودن، مشکلات بسیاری را برای مردم منطقه بوجود آورده است و مردم برای رفت و آمد باید از وسایل نقلیه شاسی بلند استفاده کنند که این مسئله هم برای همگان میسر نیست و از سوی دیگر آسیب جدی به خودروها وارد می‌شود که با این گرانی‌ها خود این موضوع مشکل‌ساز است.
 وی تصریح کرد: طبق پیگیری‌هایی که برای راه ارتباطی روستای زیارت‌شاه داشتم، مسئولان مدعی هستند که بودجه استانی پاسخگوی نیاز این مسیر نیست و باید از طریق ملی و بودجه‌های کشوری این مشکل حل شود، به همین منظور با نمایندگان مجلس رایزنی‌های لازم را انجام دادم، اما متأسفانه امسال هم در ردیف بودجه ملی قرار نگرفت و همچنان این موضوع بلاتکلیف مانده است؛ درخواست دارم که وزیر راه و شهرسازی و هیئت دولت برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند و نگذارند مردم رنج‌دیده این منطقه بیش از این در مشقت و سختی قرار بگیرند.
حجت‌الاسلام رضازاده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و امام راحل تأکید کرد: هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست. متأسفانه برخی مسئولان در این زمینه کوتاهی‌های کرده‌اند و بارها به آن‌ها تذکر دادم که بیش از حد تساهل و تسامح به کار می‌برید و مردم منطقه تحمل این هم رنج را ندارند، باید پاسخگوی نیازهای آن‌ها باشید و نگذارید در رنج قرار گیرند.
گفتنی است، روستای زیارت‌شاه دارای ۱۲۰خانوار است که در ۷۶کیلومتری از مرکز شهرستان ریگان قرار دارد، با احداث جاده جاسک از کنار این روستا قطعا زمینه تبدیل شدن به قطب گردشگری در شرق استان را خواهد داشت. آبشارهای منحصربه‌فرد، رودخانه‌ها و چشمه‌سارهای جاری و طبیعت بکر و دست‌نخورده کوهشاه ریگان جلوه‌ای خاص به این شهرستان کویری و محروم بخشیده است. این روستا به دلیل شرایط اب وهوایی ودارا بودن گیاهان دارویی از جمله مورد، آویشن و درمنه به روستایی عطر انگیز تبدیل شده است. در این روستا گورستانی با قدمت ۴۰۰ ساله وجود دارد که خود یک اثر گردشگری به ویژه برای باستان شناسان است.

انتهای پیام




انتقاد امام جمعه ریگان از کم‌کاری مسئولان در این منطقه

منبع: ایـسنا
? انتقاد امام جمعه ریگان از کم‌کاری مسئولان در این منطقه