انتقاد استاندار کرمان از کمبود پروازهای اربعین و رقابتی نبودن کار هواپیمایی‌ها

کرمان- فت فتو- استاندار کرمان با انتقاد از افزایش نیافتن پروازهای اربعین از استان گفت: فرودگاه کرمان باید از حضور همه شرکت‌های هواپیمایی بهره ببرد و به صورت رقابتی کار شود. به گزارش فت فتو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در هشتمین نشست ستاد استانی اربعین حسینی تصریح کرد: به استان […]

کرمان- فت فتو- استاندار کرمان با انتقاد از افزایش نیافتن پروازهای اربعین از استان گفت: فرودگاه کرمان باید از حضور همه شرکت‌های هواپیمایی بهره ببرد و به صورت رقابتی کار شود.

به گزارش فت فتو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در هشتمین نشست ستاد استانی اربعین حسینی تصریح کرد: به استان در این قضیه ظلم شده است؛ بسیاری از مردم آمادگی پرداخت هزینه برای سفر هوایی را دارند اما پروازی در استان وجود ندارد.

وی بابیان اینکه خوشبختانه استان کرمان در اعزام و رفت زائران مشکلی نداشت گفت: البته برخی دستورات ملی بود و امیدواریم با تدابیر لازم در حوزه حمل و نقل، برگشت زائران نیز بخوبی انجام گیرد. 
فداکار ادامه داد: قیمت بلیت ها مشخص است و حمل و نقل زائران نیز با رعایت کامل ملاحظات ایمنی و ترافیکی صورت گیرد که شاهد حادثه ای نباشیم. 
استاندار کرمان با اشاره به راه‌اندازی و تجهیز اردوگاه اهواز و پذیرایی از زائران گفت: استان کرمان بیش از آنچه که اعلام آمادگی کرده بود، نسبت به ارسال ماشین‌آلات و پشتیبانی به خوزستان در جریان اربعین حسینی کمک کرد.
فداکار تصریح کرد: بعضا تعهداتی برای استان کرمان بدون حضور خودمان نوشته بودند که ما نیز به صورت مکتوب، مخالفتمان را به دلیل درگیری استان به واسطه سیل و کمبود ماشین‌آلات اعلام کردیم.
وی خاطرنشان کرد: تجهیزات و امکانات را در حد توان برای پشتیبانی خوزستان ارسال کردیم با این حال اقداماتی که صورت گرفته مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم و تجربه‌ها برای سال‌های آینده جمع‌بندی می‌شود. 
استاندار کرمان همچنین بر تامین امکانات و پشتیبانی‌های لازم اعم از بهداشت، ایمنی و تغذیه برای پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرستان‌ها تاکید کرد. 

اختصاص ۷۵۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران استان

احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز در این نشست از اختصاص ۷۵۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از استان به مرزها خبر داد و افزود: تاکنون بیش‌ از ۱۰۰ هزار نفر از زائران به مرزهای جنوبی و غربی کشور اعزام شده اند و در مرحله بازگشت نیز ۲۱۰ دستگاه اتوبوس تاکنون هفت هزار نفر از زائران را به استان بازگردانده اند. 
در این نشست همچنین عنوان شد بیش از ۱۴۲ هزار نفر از استان برای حضور در پیاده روی اربعین امسال ثبت نام کردند و از این حیث مردم استان کرمان رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص دادند.
به گفته آسیه عباسی مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان، تاکنون مشکل خاصی برای هیچ کدام از زائران استان کرمان ایجاد نشده و چنانچه خانواده‌ای در خصوص نزدیکان خود نگرانی دارد به نمایندگی وزارت خارجه در استان مراجعه کند.

در این نشست همچنین اعضای ستاد اربعین استان گزارشی از وضعیت خدمات ارائه شده به زائران، راه‌اندازی موکب‌ها و بازگشت زائران ارائه دادند و اعلام شد ۲۰ موکب در کشور عراق و سه موکب در استان و داخل کشور به همت کرمانی‌ها راه‌اندازی شده و موکب‌ها نیز تا پایان ماه صفر دایر خواهند بود. 
همچنین در بقاع متبرکه و امامزادگان استان نیز خدماتی برای زائران که راهی کشور عراق بودند در نظر گرفته شده است.

در این جلسه همچنین اعلام شد مراسم جاماندگان اربعین نیز از حرم شهدای گمنام دانشگاه آزاد کرمان تا حرم امامزادگان جوپار برگزار خواهد شد.




انتقاد استاندار کرمان از کمبود پروازهای اربعین و رقابتی نبودن کار هواپیمایی‌ها

منبع: ایرنـا
? انتقاد استاندار کرمان از کمبود پروازهای اربعین و رقابتی نبودن کار هواپیمایی‌ها