امکان صدور اسناد مالکیت شهرک امام خمینی بم پس از گذشت ۳٠ سال

رییس دادگستری شهرستان بم از تعیین تکلیف ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرک امام خمینی(ره) این شهرستان پس از سفر ۲۱ روز پیش ریاست قوه قضائیه خبر داد. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان؛ سلمان اعظمی‌ساردو با ارائه گزارشی از وضعیت شهرک امام خمینی(ره) طی […]

رییس دادگستری شهرستان بم از تعیین تکلیف ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرک امام خمینی(ره) این شهرستان پس از سفر ۲۱ روز پیش ریاست قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان؛ سلمان اعظمی‌ساردو با ارائه گزارشی از وضعیت شهرک امام خمینی(ره) طی سال‌های گذشته گفت: این شهرک طی دو فقره واگذاری در سال‌های ۱۳۶۱ و ۱۳۷۱ از طرف منابع طبیعی به اداره راه و شهرسازی و شهرداری واگذار گردید که در اثر تعارض مالکیتی بین این دو اداره و سایر مشکلات پیش روی این زمین‌ها، وقفه‌ای طولانی در بحث واگذاری تا سال ۱۴۰۱  ایجاد کرد.

وی با اشاره به ورود دادگستری استان کرمان از سال ۱۴۰۱ به این موضوع و تشکیل جلسات متعدد پیشگیری از وقوع جرم، افزود: در سال ۱۴۰۱با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان و کلیه مسئولین مرتبط در جلسه‌ای در فرمانداری بم، سند ۹۸ هکتار از زمین‌های شهرک امام خمینی(ره) صادر و به اداره راه و شهرسازی واگذار و مقرر گردید از طریق کمیسیون ماده پنج به شهرداری منتقل شود که تا قبل از سفر ریاست قوه قضائیه به کرمان عملا اقدامی صورت نگرفت.

اعظمی ضمن تاکید بر دستاوردهای سفر رییس قوه قضاییه به کرمان، تصریح کرد: همزمان با نزدیک شدن سفر رییس قوه، چالش‌های پیش‌رو با حوزه ریاست قوه قضاییه مطرح شد و نمایندگان اعزامی از سوی ریاست قوه قضائیه به موضوع واگذاری این زمین‌ها ورود نمودند و مجموعا اسناد ۱۵۰ هکتار از زمین‌های شهرک امام خمینی(ره) به‌نام اداره راه و شهرسازی صادر و اسناد ۷۰ هکتار از این مقدار را به شهرداری واگذار شد.

این مقام قضایی اضافه کرد: قریب به یکهزار قطعه زمین مسکونی در ۷۰ هکتار متعلق به شهرداری قرار دارد، که با این احتساب مشکل مالکیت نزدیک به پنج هزار نفر از اهالی شهرک امام خمینی(ره) مرتفع گردیده است و به‌صورت نمادین در سفر رییس عدلیه به کرمان  سند پنج قطعه به مردم واگذار شد.

اعظمی با بیان این مهم که هم اکنون قریب به هزار نفر می‌توانند در شهرک امام خمینی سند مالکیت دریافت کنند، گفت: مشکلی در بخش واگذاری ۷۰ هکتار از زمین‌های شهرک امام خمینی نداریم، زیرا اسناد این مقدار به‌نام شهرداری صادر گردیده و شهرداری نیز این اختیار را دارد که به هر یک از افراد متقاضی پس از طی کردن مراحل قانونی در اداره ثبت و دفترخانه‌های  اسناد رسمی، سند صادر کند.

رییس دادگستری شهرستان بم در پایان با اشاره به ساماندهی شهرک امام خمینی(ره) پس از حل مشکلات واگذاری، افزود: قرار بر این است در قالب طرح مسکن ملی و با کمک شهرداری این شهرک سازماندهی و بهسازی شود که موجب بالا رفتن سطح رفاه در این شهرک می‌شود و قطعا مردم در آینده نزدیک شاهد آبادانی هر چه بیشتر شهرک خواهند بود.

گفتنی است در سفر رییس قوه قضاییه و شورای عالی قوه قضائیه به استان کرمان، دادستان کل کشور با همراهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با سفر به شهرستان بم به‌صورت ویژه به مشکلات حقوقی و قضایی شهرک فوق رسیدگی کردند.

انتهای خبر/م




امکان صدور اسناد مالکیت شهرک امام خمینی بم پس از گذشت ۳٠ سال

منبع:آرمـان
? امکان صدور اسناد مالکیت شهرک امام خمینی بم پس از گذشت ۳٠ سال