امدادگران کوهستان جان ۳ کودک را در کوه های صاحب الزمان کرمان نجات دادند

کرمان – فت فتو – رییس جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان گفت: تیم امداد و نجات کوهستان پس از یک عملیات دشوار و ۹ ساعته موفق به نجات جان سه کودک در ارتفاعات کوه های صاحب الزمان این شهر شدند. هادی سلطانی شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار فت فتو افزود: امدادگران طی تماس تلفنی […]

کرمان – فت فتو – رییس جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان گفت: تیم امداد و نجات کوهستان پس از یک عملیات دشوار و ۹ ساعته موفق به نجات جان سه کودک در ارتفاعات کوه های صاحب الزمان این شهر شدند.

هادی سلطانی شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار فت فتو افزود: امدادگران طی تماس تلفنی مردمی با جمعیت هلال احمر از گرفتار شدن سه کودک در ارتفاعات کوه های صاحب الزمان (عج) کرمان آگاهی یافتند.

وی با بیان اینکه تیم امداد و نجات کوهستان به سرعت در محل حادثه حاضر و عملیات نجات آغاز شد، اظهار داشت: این کودکان در دیواره کوه به ارتفاع ۱۰۰ متر گرفتار شده بودند و به علت صعب العبور بودن منطقه، این عملیات نزدیک به ۹ ساعت به طول انجامید.

سلطانی عنوان کرد: تیم امداد و نجات کوهستان کرمان در این عملیات با برپایی ۶ کارگاه امدادونجات و عبور عرضی از دیواره موفق شدند این کودکان را در سلامت کامل به دامنه کوه انتقال دهند.

وی تصریح کرد: این عملیات سخت و نفس گیر در شرایط جفرافیایی صعب العبور بودن دیواره کوه و سرعت بالای وزش باد از ساعت ۱۱ صبح امروز جمعه پنجم فروردین آغاز و در ساعت ۲۰ پایان یافت.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان همچنین به مردم توصیه کرد که در صعودهای خود موارد احتیاط را رعایت کنند و اگر آشنایی لازم به منطقه را ندارند، اقدام به صعود نکنند.

وی با اشاره به شماره ندای امداد ۱۱۲ و ضرورت گزارشات سریع اطلاع رسانی و نقش ثانیه ها در حوادث یادآور شد: این سامانه به صورت ۲۴ ساعت آماده دریافت اطلاعات حوادث احتمالی است.




امدادگران کوهستان جان ۳ کودک را در کوه های صاحب الزمان کرمان نجات دادند

منبع: ایرنـا
? امدادگران کوهستان جان ۳ کودک را در کوه های صاحب الزمان کرمان نجات دادند