امام جواد (ع) نمونه بارز علم، تقوا و مقاومت در برابر باطل بود

معاون تهذیب حوزه علميه رودبار جنوب گفت: امام جواد (ع) نمونه بارز علم، تقوا، اخلاق نيكو و مقاومت در برابر باطل بودند. حجت‌الاسلام مهدی سر‌رشته داریان معاون تهذیب و استاد حوزه علمیه شهرستان رودبار جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار نذیر کرمان در خصوص خصوصات و ویژگی های امام جواد (ع) گفت: امام جواد (ع) حجت و […]

معاون تهذیب حوزه علميه رودبار جنوب گفت: امام جواد (ع) نمونه بارز علم، تقوا، اخلاق نيكو و مقاومت در برابر باطل بودند.

حجت‌الاسلام مهدی سر‌رشته داریان معاون تهذیب و استاد حوزه علمیه شهرستان رودبار جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار نذیر کرمان در خصوص خصوصات و ویژگی های امام جواد (ع) گفت: امام جواد (ع) حجت و واسطه خداوند و عالم به مخلوقات است، وقتی کسی به مقام امامت نائل می شود بر همه موجودات آگاهی دارد و امام همه موجودات یعنی انس، جن، فرشتگان و مَلک می شود.

 
معاون تهذیب حوزه علمیه رودبار جنوب با بیان اینکه آسمان ها و زمین در تصرف مقام امام است، بیان کرد: امام جواد (ع) در سن ۸ الی ۹ سالگی به مقام امامت نائل شد و خداوند متعال بابت معرفت، کرامت و بزرگی آنها و کمال همه صفات، مردم را به اطلاعت از امام راهنمایی و هدایت و سفارش کرده است.
 
وی اظهار کرد: سيره عملی اهل بيت (ع) و امامان (ع) بايد هر چه بيشتر در جامعه تبيين شده و به عنوان الگو سرلوحه زندگی همه ما قرار گيرد.
 
استاد حوزه علمیه رودبار جنوب با بيان اينكه در خانه امام جواد (ع) به روی تمام مردم باز بود و به تمام درخواست‏‌های مردم پاسخ می‌دادند، بیان کرد: اين امام همام همواره در خدمت مردم بود و از هدايت آنان غفلت نمی‌كرد.
 
حجت الاسلام سر‌رشته‌داریان با اشاره به بخشی از زندگی و كرامات حضرت امام جواد (ع) گفت: دوران عمر آن امام بزرگوار ۲۵ سال و دوره امامت وي ۱۷سال بود و آن حضرت با وجود عمر كوتاه شاگردان بزرگی تربيت كرد.
 
وی اظهار کرد: امام جواد (ع) مانند همه امامان شيعه، الگوی كامل تقوا و پارسايی و نمونه بارز عبادت، بندگی و سجده های طولانی برای خداوند بودند.
 
انتهای خبر/پورحیدر




امام جواد (ع) نمونه بارز علم، تقوا و مقاومت در برابر باطل بود

منبع:آرمـان
? امام جواد (ع) نمونه بارز علم، تقوا و مقاومت در برابر باطل بود